Κεντρική σελίδα Επάνω 1ο Τεύχος 2ο Τεύχος 3ο Τεύχος 4ο Τεύχος 5ο Τεύχος 6ο Τεύχος 7ο Τεύχος 8ο τεύχος 9ο Τεύχος Βράβευση 10ο Τεύχος 11ο Τεύχος 12ο Τεύχος 13ο τεύχος 14ο τεύχος 15ο τεύχος 16o τεύχος

 

  • Τμήμα Ένταξης

  • Παιχνίδια των παιδιών μας

  • Εβδομάδα παιδικού βιβλίου

  • Από την ιστορία μας:"Ηρόδωρος"

  • Από τη μυθολογία μας:"Δευκαλίωνας"

  • Βιβλιοπαρουσιάσεις    

  • Πρόγραμμα ΠΕ

  • Ένας Έλληνας στο διάστημα

  • Ανέκδοτα

  • Παραμύθια-Διηγήματα

  • Διάφορα

  • Φωτορεπορτάζ

 

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

   Η λειτουργία του Τμήματος Ένταξης είναι μια σύγχρονη προσπάθεια στα εκπαιδευτικά μας θέματα. Τα παιδιά τα οποία εντάσσονται σε αυτό το τμήμα παρουσιάζουν δυσκολίες στη μάθηση ή τη συμπεριφορά. Εμφανίζουν δηλαδή δυσκολίες στην μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα, προβλήματα λόγου και ομιλίας, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες κ. α.

    Στόχος του τμήματος, είναι η σχολική και κατ επέκταση η κοινωνική ενσωμάτωση των μαθητών αυτών, σύμφωνα και με τις σύγχρονες παιδαγωγικές και κοινωνικές αντιλήψεις και επιδιώξεις των αναπτυγμένων κρατών.

  Οι ειδικοί δάσκαλοι (εκπαιδευτικοί) είναι αυτοί οι οποίοι διδάσκουν το ειδικό αναλυτικό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διδακτική εργασία  ( Γλώσσα, Μαθηματικά ), δεξιότητες (συναισθηματική στήριξη ).

Οι μαθητές ομαδοποιούνται σε ομοιογενή σύνολα των 2 ή 3 μαθητών και μόνο για λίγες ώρες ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή διδάσκονται τα μαθήματα που χρειάζεται ενώ τον υπόλοιπο χρόνο επανενσωματώνεται στην τάξη τους. Με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζονται κυρίως μαθησιακές δυσκολίες που έχουν να κάνουν με την γραφή και την ανάγνωση ή τα μαθηματικά. Έρευνες στην Ελλάδα έχουν αποδείξει πως ένα ποσοστό της τάξης του 40% ξεπερνούν εντελώς το πρόβλημά τους μετά την παρακολούθηση της ειδικής τάξης για ένα χρονικό διάστημα.

    Το  διδακτικό και παιδαγωγικό υλικό είναι πλούσιο και  κατασκευάζεται από το δάσκαλο δίνοντας του την σκυτάλη για την επέκταση της προόδου των μαθητών.  

   Οι μαθητές παρακολουθούν εξατομικευμένα προγράμματα ανάλογα με το γνωστικό τους επίπεδο και τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες, αφού βέβαια έχει προηγηθεί αξιολόγηση των ικανοτήτων τους. Η δυνατότητα χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών του σχολείου, αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο για την ολοκλήρωση των εργασιών τους, αλλά ταυτόχρονα ένα συμπληρωματικό μέσο μάθησης, εμπέδωσης και ανατροφοδότησης. Η πλούσια συλλογή CD ROM με εκπαιδευτικά προγράμματα που έχει ο δάσκαλος στη διάθεσή του συμπληρώνουν το εκπαιδευτικό του έργο.

   Ως θεσμός το Τμήμα Ένταξης λειτουργεί υπέρ των αδύνατων μαθητών και η ωφέλειά της για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς είναι σημαντική. Ο μαθητής ακολουθεί το ωράριο του σχολείου και ο δάσκαλός της είναι μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων.

    Η επιλογή των μαθητών γίνεται από το δάσκαλο του Τμήματος Ένταξης με τη συνεργασία των διδασκόντων του σχολείου. Η συναίνεση των γονέων είναι η βάση και η προϋπόθεση για τη φοίτηση των μαθητών στο Τμήμα Ένταξης.

   Ο μαθητής που πρόκειται να φοιτήσει στο Τμήμα Ένταξης οφείλει να έχει:

     γραπτή συγκατάθεση των γονιών του και

     βεβαίωση της διαγνωστικής επιτροπής (Κ.Δ.Α.Υ.).

   Τα τμήματα ένταξης αποτελούν την καταλληλότερη λύση όσον αφορά την πρακτική εφαρμογή του εκπαιδευτικού μοντέλου που εφαρμόζεται στην Α΄/θμια εκπαίδευση σχετικά με την αντιμετώπιση περιπτώσεων μαθητών που παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Βασιλειάδου Νικολέτα

Δασκάλα του Τμήματος Ένταξης του σχολείου μας

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Δημήτρης Γανωτής Β3-Σωτήρης Κουτλουμπάσης Δ3

Ηλίας Αδαμίδης Ε1-Χριστίνα Μουσκαφίδου Ε2

ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

Η νέα εποχή στην οποία ζούμε, , η ανάπτυξη της τεχνολογίας και της επικοινωνίας επηρέασε και τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών μας. Αντί να ασχολούνται με τα παιχνίδια που γυμνάζουν το σώμα, που βοηθούν τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών ασχολούνται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια βίας, πολεμικά, αστυνομικά και άλλα. Κάναμε μια μικρή έρευνα στους μαθητές μας. Να λοιπόν μερικά από τα σύγχρονα παιχνίδια τους.

LARA CROFT

   Ο ήρωας που παρουσιάζεται είναι γυναίκα. Το παιχνίδι είναι παιχνίδι μυστηρίου.    

   Στο παιχνίδι αυτό πρέπει να βρίσκεις κλειδιά και όπλα. Αυτά τα πράγματα είναι μέσα στο δάσος. Για να ανακαλύψει αυτά τα πράγματα πρέπει πρώτα να σκοτώσεις τίγρεις, ανθρώπους, πολεμιστές, μαϊμούδες και άλλα. Τα εφόδια που διαθέτεις είναι όπλα, φάρμακα, γεμιστήρες για τα όπλα, κιάλια, και ένα χάρτη. Για να περάσεις τα εμπόδια πρέπει να σκοτώνεις διάφορα εμπόδια που βρίσκονται κοντά σου. Το παιχνίδι τερματίζεται όταν ανοίξεις όλες τις πόρτες και σώσεις το βοηθό σου.

   Εγώ νιώθω χαρά και ξεκούραση παίζοντας αυτό το παιχνίδι. 

   Διονύσης Βοροπάεβ  ΣΤ1

Smackdown το αγαπημένο μου παιχνίδι

   Αυτό το παιχνίδι λέγεται Smackdown. Οι ήρωες αυτού του παιχνιδιού είναι πολλοί όπως ο Batista, ο Edge, ο Undertaker, ο Umaga, ο Reymysterio κ.ά. Η αποστολή σου είναι να ρίχνεις μπουνιές, κλωτσιές και διάφορα κόλπα ώσπου να τραυματίσεις τον αντίπαλο, να τον ρίξεις κάτω και να σηκώσεις το πόδι του ψηλά για να χάσει.

   Αν περάσεις στον τελικό του παιχνιδιού, κερδίζεις πολλά λεφτά ή σου δίνουν μια ζώνη του πρωταθλήματος.

   Τα συναισθήματα φαίνονται όταν τραυματίζεσαι πολύ σοβαρά  και υπάρχει περίπτωση να πεθάνεις. Σ αυτό το παιχνίδι, τις περισσότερες φορές οι ήρωες δεν ακολουθούν τις οδηγίες του διαιτητή, δηλαδή παίζουν παράνομα.

   Το παιχνίδι τερματίζεται όταν ο ένας ήρωας ανεβάζει λίγο το πόδι του αντιπάλου. Τότε ο διαιτητής χτυπάει τρεις φορές το χέρι του κάτω και νικάει.

            Κώστας Καλκιτενίδης   ΣΤ1

HOT  PURSUIT

   Tο  hot pursuit το παίζω στον ελεύθερο χρόνο μου. Τα  πρόσωπα που παίρνουν  μέρος είμαστε εγώ και η φίλη μου. Επίσης παίρνουν μέρος τα αμάξια μας και η αστυνομία. Η αποστολή του παιχνιδιού είναι να μην σε πιάσει η αστυνομία και να ελευθερώσει  τα αμάξια και τις πίστες .

   Το μόνο εμπόδιο για εμένα σε αυτό το παιχνίδι  είναι ότι όταν δε με πιάνουν οι αστυνομικοί  βάζουν καρφιά στο δρόμο. Τρόπος που μπορείς  να περάσει τα εμπόδια είναι η ταχύτητα και η προσεχτική  αλλά γρήγορη οδήγηση.

   Τα συναισθήματα που δημιουργεί αυτό το παιχνίδι  είναι το αίσθημα της γρήγορης οδήγησης και λύπησης για τους αστυνομικούς.

   Τέλος το παιχνίδι τελειώνει όταν  γίνεις ο νούμερο ένα καταζητούμενους στην αστυνομία του κόσμου.

Σαμαράς Γιώργος ΣΤ1

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

   Στο σχολείο μας, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος με αφορμή την ημέρα παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου οργανώθηκε από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ένα τριήμερο εκδηλώσεων.

   Στην διάρκεια των εκδηλώσεων αυτών επισκέφτηκαν το σχολείο μας και μίλησαν στους μαθητές η κυρία νηπιαγωγός-συγγραφέας Αρτζανίδου Έλενα, ο εκπαιδευτικός-συγγραφέας κύριος Τζανής Γιάννης και ο γλωσσολόγος-συγγραφέας κύριος Τσολάκης Χρήστος.

   Η κυρία Αρτζανίδου ήταν η πρώτη που επισκέφτηκε το σχολείο μας και μιλώντας σε όλους μας παρότρυνε να γράψουν μόνοι ένα βιβλίο, και μας  εξήγησε την χρησιμότητα των λογοτεχνικών βιβλίων

   Ο κύριος Τζανής μας επισκέφθηκε την επόμενη μέρα και μας βοήθησε να κατανοήσουμε πως το παν δεν είναι η τηλεόραση, ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Βοήθησε επίσης να καταλάβουμε όλοι οι μαθητές ότι το διάβασμα μπορεί να μας βοηθήσει πολύ στην ζωή μας.

   Ο κύριος Τζανής το απόγευμα της ίδιας μέρας μίλησε στους γονείς των λέγοντας πολλά ενδιαφέροντα πράγματα. Προσπαθώντας να τους κάνει να κατανοήσουν ότι πρέπει να βοηθήσουν τα παιδιά τους να ψάχνουν διεξόδους στα βιβλία και όχι σε πολλές ανούσιες δραστηριότητες που σε πολλές περιπτώσεις προκαλούν κακό στα ίδια τα παιδιά.

   Την τρίτη και τελευταία μέρα των εκδηλώσεων μας τίμησε με την παρουσία του ο συμπατριώτης μας κύριος Τσολάκης, ο οποίος μίλησε για το πρώτο βιβλίο, για την πλούσια γλώσσα μας  και για τις συνθήκες μάθησης  στο σχολείο, την παλιά εποχή.

  Παράλληλα με τις εκδηλώσεις αυτές, που πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του γυμναστηρίου του σχολείου μας, λειτουργούσε στον ίδιο χώρο έκθεση βιβλίου, όπου τα παιδιά μπορούσαν να δουν τα βιβλία, να έρθουν σε μία πρώτη επαφή μαζί τους και να αγοράσουν κάποια από αυτά.

   Ήταν μια σειρά εκδηλώσεων που πραγματικά βοήθησε μαθητές και γονείς να εκτιμήσουμε περισσότερο τα βιβλία και να αλλάξουμε τους τρόπους που περνάμε τον ελεύθερο χρόνο τους.

    Ευχαριστούμε πολύ όσους βοήθησαν έτσι ώστε να έχουν επιτυχία οι εκδηλώσεις αφιερωμένες στο παιδικό βιβλίο και βέβαια τους αξιόλογους συγγραφείς που μας επισκέφτηκαν.   

Καϊμακάμη Τριανταφυλλιά  Ε3

Τις προάλλες το σχολείο μας επισκέφτηκαν τρία ιδιαίτερα αξιόλογα άτομα: Ο κ Τσολάκης, ο κ Τζανής και η κ Αρτζανίδου. Συγκεντρωθήκαμε στο χώρο της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας. Ο κάθε ομιλητής με το δικό του τρόπο μας μετέφερε την αύρα του και μας μετέδωσε γνώσεις.

   Αισθάνθηκα περήφανος που είμαι μαθητής ενός τέτοιου σχολείου που διοργανώνει τέτοιες ομιλίες εκδηλώσεις. Ήταν ώρες γεμάτες και διαφορετικές από τις άλλες ώρες διδασκαλίας μας. Ρωτήσαμε, προβληματιστήκαμε, μάθαμε.

   Θα ήθελα το σχολείο μας να οργανώσει και άλλες τέτοιες εκδηλώσεις.

   Θα ήθελα το σχολείο μας να αλλάξει μορφή.

   Θα ήθελα το σχολείο μας να ανοίγει τις πόρτες του πιο συχνά στους σοφούς της κοινωνίας μας.

          Μαρώσης Αστέριος Ε3

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

Ο Χρήστος Τσολάκης γενήθηκε στα Φωτεινά το 1935. Σπούδασε φιλιλογία και έκανε μεταπτυπιακές σπουδές. Υπηρέτησε την εκπαίδευση  ως καθηγητής, σχολικός σύμβουλος, δντης ΠΕΚ-ΣΕΛΔΕ, αντιπρόεδρος του ΠΙ και μετείχε στη γλωσσική μεταρρύθιση.

   Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος, επικεφαλής συγγραφικών ομάδων για τα νέα βιβλία. Διοργάνωσε πλήθος σεμινάρια και επιστημινικά συνέδρια με θέμα τη γλώσσα και όχι μόνο. Έχει γράψει πολλά βιβλία για τη γλώσσα και τη διδασκαλία της, πολλά άρθρα, μελέτες, κριτικές και άλλα έργα.

   Τιμήθηκε για την  τη δράση του από την πολιτεία, από συλλόγους και φορείς και μας τιμά όλους με την πλούσια προσφορά του στα ελληνικά γράμματα.

 

Η Έλενα Αρτζανίδου γεννήθηκε στη Δ. Γερμανία. Το 1979 ήρθε στη Θεσσαλονίκη και τελείωσε το Λύκειο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής. Είναι πτυχιούχος της σχολής Νηπιαγωγών Καρδίτσας, ενώ το 1993 πήρε πτυχίο από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του ΑΠΘ.             Έχει γράψει πολλά παιδικά βιβλία όπως: Φιλαρέτη και Πάτης, Στα χνάρια της Μορύλλου, Στο μισό του ουρανού, Η χαδιάρα φώκια κ.ά. Το Τέλος Φθινοπώρου είναι το πρώτο μυθιστόρημα που δεν αφορά την παιδική λογοτεχνία.

 

Ο Γιάννης Τζανής γεννήθηκε το 1943 στη Γερακαρού  από γονείς αγρότες, πρόσφυγες Μικρασιάτες, και από το 1952 ζει στη Θεσσαλονίκη. Διδάκτορας του ΑΠΘ. Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά βιβιία, μελέτες και άρθρα και πήρε μέρος σε έρευνες και συνέδρια. Ως λογοτέχνης δημοσίευσε εννιά ποιητικά και έξι πεζογραφικά βιβλία καθώς και αρκετά ποιήματα, διηγήματα και παραμύθια σε λογοτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες.

   Ποιήματά του έχουν περιληφθεί σε ανθολογίες, μερικά έχουν μεταφραστεί σε ξένα περιοδικά και ορισμένα έχουν μελοποιηθεί από συνθέτες. Έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία.

Ο ΛΑΓΟΥΔΑΚΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΑΥΓΑ

   Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας λαγός. Αυτόν λοιπόν τον λαγό τον έλεγαν ο κ. Τζίμης. Μια ηλιόλουστη μέρα είχε βγει μια βόλτα στο δάσος, όταν, συνάντησε μια λαγουδίνα που την έλεγαν κ. Τάνια. Την αγάπησε πολύ. Έτσι παντρεύτηκαν.   

   Ζούσαν ευτυχισμένοι. Έτσι περνούσαν τα χρόνια. Και η κυρία Τάνια ήταν έτοιμη να γεννήσει ένα μωρό. Όταν γεννήθηκε οι γονείς του χάρηκαν πολύ. Επειδή όμως βαριόταν πολύ και κοιμόταν συνέχεια τον ονόμασαν Χουζούρη.

   Μια μέρα που ο Χουζούρης έπαιζε στο δάσος είδε κάτι λαμπερό μέσα σε μια σπηλιά. Αφού τον έτρωγε η περιέργεια σκέφτηκε:Θα πάω, θα δω, και θα βγω έξω γρήγορα.

    Έτσι λοιπόν μπήκε μέσα-μέσα στη σπηλιά. Και τι φαντάζεστε ότι είδε. Ε λοιπόν είδε κάτι το

υπέροχο κάτι το φανταστικό. Είδε τα πιο λαμπερά τα πιο μεγάλα τα πιο πολύχρωμα αυγά στον κόσμο. Δεν ήξερε ο Χουζούρης ό,τι αυτά είναι αυγά, γιατί ήταν ακόμα μικρός. Έτσι τα πήρε στα χέρια και τα πήγε στους γονείς του. Εκείνοι σαν πιο μεγάλοι του είπαν τι είναι. Και τότε η κ. Τάνια, ευχήθηκε: Μακάρι να ήσουν πιο φρόνιμος και να μην πείραζες ότι έβλεπες!

   Και τότε έγινε κάτι μαγικό. Ένα πελώριο φως τύλιξε τον Χουζούρη. Από τότε έκανε πάντα το σωστό, άκουγε και έλεγε της ευγενικές φράσεις: παρακαλώ και ευχαριστώ.

Και έτσι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!!!

Κέλη Κυριακίδου Δ3

ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

       ΗΡΟΔΩΡΟΣ

   Ένας από τους πιο φημισμένους αθλητές στην αρχαία Ελλάδα ήταν ο Ηρόδωρος ο Μεγαρεύς (λόγω της καταγωγής του που ήταν τα Μέγαρα) που υπήρξε διάσημος σαλπιγκτής. Οι σαλπιγκτές σάλπιζαν στον Ιππόδρομο, αλλά για να αποκτήσουν αυτό το δικαίωμα, έπρεπε να νικήσουν στους αγώνες που είχαν καθιερωθεί. Όσοι νικούσαν είχαν το προνόμιο να σαλπίζουν κατά την Ολυμπιάδα.

   Ο Ηρόδωρος κέρδιζε για δέκα συνεχόμενες Ολυμπιάδες τον αγώνα σαλπιγκτών. Έτσι επί σχεδόν σαράντα χρόνια σάλπιζε στους αγώνες της αρχαίας Ολυμπίας, μια πολύ μεγάλη τιμή για κάθε Έλληνα.

Γεωργία Τζέλλου Ε3

ΑΠΟ ΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ

ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΑΣ

   Μυθολογικό πρόσωπο, ο θεωρούμενος γενάρχης των Ελλήνων στις

αρχαιοελληνικές παραδόσεις. Η κυρίαρχη παράδοση αναφέρει ότι ο

Δευκαλίων ήταν γιος του Προμηθέα και της Κλυμμένης, κόρης του Ατλαντα ή και της Πανδώρας, και ότι καταγόταν από την Πελοπόννησο. Παντρεύτηκε την κόρη του Επιμηθέα και της Πανδώρας, την Πυρρά από την οποία απέκτησε τον Έλληνα τον Αμφικτύωνα, την Πρωτογένεια και την Μελανωθώ.

   Κάποτε ο Δίας εξαπέλυσε κατακλυσμό στη γη για να τιμωρήσει τους Τιτάνες και τους απόγονους τους. Ο Δευκαλίωνας σκέφτηκε να κατασκευάσει μια κιβωτό και να κλειστεί μέσα με την γυναίκα του προκείμενου να σωθούν. Στη συνέχεια ο Δίας έριξε καταρρακτώδη βροχή πνίγοντας τους περισσότερους ανθρώπους, εκτός από κάποιους που κατέφυγαν στις ψηλότερες κορυφές των ορέων. Μετά από εννέα ημέρες η κιβωτός προσάραξε στον Παρνασσό ή σύμφωνα με άλλες εκδοχές στη Δωδώνη, στον Άθω ή στον Όθρη.

   Ο Δευκαλίωνας είπε στον Δία ότι θέλει να δημιουργήσει ένα νέο ανθρώπινο γένος και ο Δίας συμβούλεψε τον Δευκαλίωνα και την Πυρρά να ρίχνουν πέτρες πίσω τους, οι οποίες θα μεταλλάσσονταν σε ανθρώπους.

   Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, ο Δίας απευθύνθηκε στο μαντείο της Θέμιδος. Το μαντείο τους υπέδειξε να καλύψουν το πρόσωπο τους και περπατώντας, χωρίς να στραφούν πίσω, να ρίχνουν πίσω από τις πλάτες τους τα οστά της μεγάλης μητέρας. Εκείνοι ερμηνεύοντας σωστά έναν χρησμό, πέταξαν πέτρες πίσω τους και από αυτές γεννήθηκαν οι άνθρωποι. Οι άντρες από τις πέτρες που πετούσε ο Δευκαλίωνας, οι γυναίκες από τις πέτρες που πετούσε η Πυρρά. Αυτή θεωρείται η δεύτερη γενιά των ανθρώπων.

    Άλλη παράδοση αναφέρει ότι ο Δευκαλίωνας μέσα στην κιβωτό είχε διασώσει τους γιους του καθώς και ένα ζεύγος από κάθε είδους ζώο. Επίσης, ότι πνίγηκαν όλοι οι άνθρωποι πλην αυτών και ότι έστειλε- όπως και ο Νώε στην αντίστοιχη βιβλική παράδοση- ένα περιστέρι για να ανακαλύψει την στεριά. Στην αρχαιότητα που αποδιδόταν ιδιαίτερη σημασία στην καταγωγή, οι βασιλιάδες ισχυρίζονταν ότι κατάγονταν από τον Δευκαλίωνα και την Πυρά, και όχι από την δεύτερη γενιά των ανθρώπων που δημιουργήθηκε από τις πέτρες που πετούσαν εκείνοι πίσω τους.

   Έτσι δημιουργήθηκαν και οι Έλληνες.

Γλυκερία Ιακωβίδου ΣΤ3

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

   Το σχολείο μας συμμετείχε φέτος στην υλοποίοηση μιας καινοτόμου δράσης που υλοποίησε το Κ. Π. Ε. Κορδελιού σε συνεργασία με Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια από όλη την Ελλάδα.

   Η δράση περιλάμβανε τη λειτουργία πιλοτικού ηλεκτρονικού δικτύου για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με μερικούς από τους στόχους:

1. Την προώθηση της Π.Ε. σε διάφορες σχ. μονάδες

2. Την πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό του ΚΠΕ

3. Την ανάπτυξη συνεργασιών των σχολικών μονάδων

4. Την ανάπτυξη επιμορφωτικών δράσεων στους εκπαιδευτικούς κ.ά.

   Την ευθύνη σύστασης και λειτουργίας του δικτύου ανέλαβαν τα μέλη της Π.Ο. του ΚΠΕ Κορδελιού: 1. Παπαδημητρίου Ευθύμης 2. Μοντεσάντου Φρόσω και 3. Αβραμίδου Βέρα.Μετά από σχετική συνεννόηση με τον Υπεύθυνο Π.Ε. του νομού μας τον κ. Γιάννη Οργανόπουλο από το νομό μας συμμετείχε το σχολείο μας με το 1ο τμήμα της ΣΤ τάξης. Συμμετείχαν ακόμα το ΠρότυποΣχολείο Μυτιλήνης και τα Γυμνάσια 1ο Ωραιοκάστρου, Ν. Ευκαρπίας, 1ο Πρέβεζας, 7ο Ιωαννίνων, 2ο Λάρισας και 5ο Πτολεμαϊδας.

   Στην αρχή έγινε μια πρώτη επικοινωνία (chat) για τη γνωριμία των συμμετεχόντων και ακολούθησε η υλοποίηση των δραστηριοτήτων του προγράμματος σε 10 θεματικές ενότητες που αφορούσαν το θέμα Αειφορία και πόλη.

   Μερικές από τις ενότητες ήταν η ιστορία της πόλης μας, τα προβλήματά της, η πόλη που θέλουμε, το οικολογικό αποτύπωμα, η αειφορία και άλλα.

   Οι μαθητές μας από την αρχή έδιεξαν αρκετό ενδιαφέρον ιδιαίτερα στο chat γνωριμίας και στις πρώτες δραστηριότητες. Αργότερα παρουσιάστηκαν μερικές δυσκολίες που είχαν να κάνουν με συμμετοχή των μαθητών στο δίκτυο από τους υπολογιστές των σπιτιών τους, αφού σε αυτή την ηλικία χρειάζεται περισσότερη καθοδήγηση από εκπαιδευτικούς ή γονείς.

   Ήταν όμως μια διαφορετική εμπειρία που πιστεύουμε ότι βοήθησε τους μαθητές μας.

   Ευχαριστούμε πολύ τους Υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ Κορδελιού και τον Υπεύθυνο ΠΕ του νομού μας για τη συνεργασία τους.

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Συγγραφέας:  ΡΕΝΕ ΓΚΟΣΙΝΙ - Εκδόσεις: ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ -  ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Ήρωες -Υπόθεση:

Τα γεγονότα που περιγράφονται στο βιβλίο αυτό, διαδραματίζονται στην πρωτεύουσα της Γαλλίας το Παρίσι, γύρω στο 1959. Βασικός του ήρωας είναι ο μικρός Νικόλας και κοντά του εμφανίζονται οι συμμαθητές του και η οικογένειά του. Το βιβλίο περιέχει αυτοτελείς ιστορίες. Σε κάθε κεφάλαιο του βιβλίου περιγράφεται κι ένα περιστατικό από τη σχολική ή την οικογενειακή ζωή του πρωταγωνιστή. Ο Νικόλας είναι ένα μικρό, έξυπνο, δυναμικό και φλύαρο αγόρι. Οι φίλοι του διακρίνονται ο καθένας για κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του. Άλλοι από αυτούς είναι αγαπητοί κι άλλοι αντιπαθητικοί στο Νικόλα. 

     Μου άρεσε γιατί μέσα από τις ιστορίες του παίρνω χαρά και μαθαίνω κάποιες αλήθειες για τη ζωή. Ακόμη οι ήρωές του δεν έχουν μόνο προτερήματα όπως έχουν συνήθως οι ήρωες των έργων  αλλά και αδυναμίες. Το μειονέκτημά του είναι πως δεν έχει πλούσια εικονογράφηση. 

     Βαθμολογία: 10 (να το διαβάσετε οπωσδήποτε).                              Αθανασία Πινακίδου Ε1

ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΑΥΤΙΑ

Συγγραφέας: ΒΟΥΛΑ ΜΑΣΤΟΡΗ  - Εκδόσεις: ΠΑΤΑΚΗ -  ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Ήρωες -Υπόθεση:

Η υπόθεση διαδραματίζεται σ ένα χωριό της πατρίδας μας. Οι ήρωές του είναι ο Θόδωρος και τα άλλα παιδιά του χωριού.

Τα αυτιά του Θόδωρου είναι μεγάλα και τα άλλα παιδιά της γειτονιάς τον φωνάζουν Αυτιά . Όμως μια μέρα ο Θόδωρος ανακαλύπτει πως τα αυτιά του είναι μαγικά και τότε όλα αλλάζουν.  Το πώς, θα το μάθετε αφού διαβάσετε το βιβλίο.

     Μου άρεσε  γιατί ο Θόδωρος κάνει πολλά ταξίδια χρησιμοποιώντας τα αυτιά του και γνωρίζει τι συμβαίνει στον κόσμο.

     Βαθμολογία: 8-9 (πολύ καλό)                                                 Έλλη Κουτσογιάννη Ε1

Η ΜΩΒ ΟΜΠΡΕΛΑ

Συγγραφέας:  ΑΛΚΗ ΖΕΗ   - Εκδόσεις: ΚΕΔΡΟΣ -  ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ και ΦΑΝΤΑΣΙΑ

      Ήρωες -Υπόθεση:

Η Ελευθερία, ένα δεκάχρονο κορίτσι, ζει με τους γονείς της και τα δίδυμα μικρότερα αδέρφια της στο Μαρούσι. Τότε, το τελευταίο καλοκαίρι πριν από τον πόλεμο του 1940.  Ένα παιδί από τη Γαλλία, που ήρθε να μείνει στο πάνω πάτωμα του σπιτιού τους,  έγινε ο αχώριστος φίλος τους. Παίζουν όλοι μαζί και σκαρώνουν με τη φαντασία τους χίλιες δυο ιστορίες που μαγεύουν και τους ίδιους. Θα έκαναν και θα ονειρεύονταν ακόμα περισσότερα, αν δε τους εμπόδιζαν οι μεγάλοι, οι οποίοι δεν μπορούσαν να καταλάβουν πως μια μωβ ομπρέλα μπορεί να κάνει τη φαντασία των παιδιών να καλπάζει αχαλίνωτα. 

     Βαθμολογία:10 (να το διαβάσεις οπωσδήποτε).                                Αναστασία Μαμούρη Ε1

 

Η ΠΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΦΡΑΓΚΟΥΣ

    Τον 11ο αι. μ.Χ. η βυζαντινή αυτοκρατορία αρχίζει να παρακμάζει, ενώ εχθροί απειλούν τα σύνορά της.

    Το 1.071στη μάχη του Ματζικέρτ ο βυζαντινός στρατός υφίσταται πανωλεθρία και ο αυτοκράτορας Ρωμανός Δ΄ ο Διογένης αιχμάλωτίζεται από τους Τούρκους. Ανενόχλητοι πλέον οι Σελτζούκοι Τούρκοι καταλαμβάνουν ολόκληρη σχεδόν τη Μικρά Ασία. Ανάμεσα στις κατακτημένες περιοχές είναι και τα Ιεροσόλυμα. Μετά από αυτό οι χριστιανοί προσκυνητές δεν μπορούν να επισκέπτονται ακίνδυνα τους αγίους τόπους και όσοι τόλμησαν συνελήφθησαν, ληστεύτηκαν και βασανίστηκαν.

    Οι βυζαντινοί ζητούν τη βοήθεια του Πάπα και των χριστιανών της Δύσης για την απελευθέρωση των ιερών τόπων με εμπορικά και οικονομικά ανταλλάγματα. Οι ηγεμόνες της δύσης αντί να στείλουν βοήθεια στους βυζαντινούς, οργάνωσαν μόνοι τους τέσσερις εκστρατείες που τις ονόμασαν σταυροφορίες. Σκοπός τους ήταν να νικήσουν τους Σελτζούκους και να κρατήσουν δικά τους όσα μέρη ελευθερώσουν.

    Στην τέταρτη σταυροφορία (1.204) κατορθώνουν να κυριέψουν την Πόλη. Επί τρεις μέρες λεηλατούσαν, κατέστρεφαν κι έκαιγαν κτίρια και ναούς. Πήραν τους θησαυρούς της Πόλης και πολύτιμα έργα τέχνης της. Η απόρθητη ως τότε πόλη γνωρίζει τη σκλαβιά και περνούν 57 ολόκληρα χρόνια μέχρι να ελευθερωθεί από το Μιχαήλ Η΄ τον Παλαιολόγο.

                                                                        Φρόσω Καρατζιούλα  Ε1

 

Οι Φράγκοι ζηλέψαν                              

την όμορφη Πόλη                                  

          δική τους τη θελήσαν                                

          να γίνει όλη.

 

Προσπάθειες τέσσερις                          

εκάναν γι αυτό,                                       

Σταυροφορίες της είπαν                        

για ιερό σκοπό.                                     

 

Η τέταρτη ήταν

η καταλυτική

τη Βασιλεύουσα πήραν

οι Δυτικοί επιδρομείς.

 

Πενήντα επτά χρόνια

περάσαν σκλαβιάς

μέχρι οι Βυζαντινοί

να ελευθερωθούν ξανά

Τμήμα Ε1

 

 

ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

   Η ελληνική σημαία στο Διάστημα. Την κουβάλησε εκεί ο δικός μας κοσμοναύτης Φιοντόρ Γιουρτσίχιν. Ο Ρώσος με ελληνικές ρίζες, αρχηγός της αποστολής, που το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου ξεκίνησε από το κοσμοδρόμιο Μπαϊκονούρ και θα παραμείνει στο Διάστημα έξι ολόκληρους μήνες. Θα επιδιώξει να αφήσει τον διαστημικό σταθμό και να περπατήσει στο ανοιχτό Διάστημα τρεις φορές.

   Ο Φιοντόρ Γιουρτσίχιν είναι γόνος ελληνορωσικής οικογένειας, από το Μπατούμι της Γεωργίας.

   Η μητέρα του ονομάζεται Μικρούλα Γραμματικοπούλου και ζει στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης. Ο Φιοντόρ (στα ελληνικά σημαίνει Θεόδωρος) είναι παιδί της χρυσής σοβιετικής διαστημικής γενιάς του 60. Στις 12 Απρίλη του 1961 ο Σοβιετικός νεαρός με το ακαταμάχητο χαμόγελο, Γιούρι Γκαγκάριν, ήταν ο πρώτος άνθρωπος που είδε τη Γη από ψηλά. Ο άθλος του έγινε σημαία για εκατομμύρια παιδιά στη Σοβιετική Ενωση, πολλά ονειρεύονταν να του μοιάσουν. Ανάμεσα σε αυτά και ο τωρινός κοσμοναύτης Φιοντόρ Γιουρτσίχιν.

   Ο Φιοντόρ Γιουρτσίχιν, που στο δεύτερο διαστημικό ταξίδι της καριέρας του είναι επικεφαλής της αποστολής, έχει μαζί του τον Ρώσο κοσμοναύτη Ολεγκ Κοτόφ, αλλά και τον πέμπτο στην ιστορία τουρίστα του Διαστήματος, τον ουγγρικής καταγωγής Αμερικανό δισεκατομμυριούχο Τσαρλς Σίμονι, πρώην στέλεχος της Microsoft.

   θα έχω μαζί μου είπε και την ελληνική σημαία. Η Ελλάδα έχει τη δική της θέση στην καρδιά μου. Θέλω να στείλω χαιρετισμούς σε όλους τους Ελληνες.

Από εργασία των μαθητών του Ε3

ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ

ΑΝΟΙΞΗ

Την άνοιξη τα δέντρα ανθίζουν.

Τα λουλούδια ανθίζουν και μυρίζουν ωραία

Τα πουλιά κελαηδούν και γεννούν αυγά.

Οι πεταλούδες πετάνε στο λιβάδι.

Τα χελιδόνια έρχονται την άνοιξη.

Η άνοιξη μου αρέσει πολύ.

Φωτιάδου Άννα Α1

ΟΙ ΦΙΛΟΙ

Οι φίλοι είναι για τα πάντα.

Οι φίλοι παίζουν μαζί.

Μοιράζονται τα πράγματα που αγαπούν πιο πολύ.

Οι φίλοι μπορούν να ζητούν συγνώμη.

Χρ. Μαρώσης, Ντ. Τσιμήτρης, Κ. Δημάσης, Στ. Φουστάνης,

Θ. Τοπάλης, Χρ. Πρεντέσκου, Ουρ. Κιάλα Α2

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ      

Χτες ήταν Πρωτομαγιά.

Πήγα  σε ένα χωριό μαζί με τους γονείς μου.

Ο καιρός ήταν πολύ καλός. Εκεί μάζεψα πολλά ωραία λουλούδια. Εγώ έφαγα κρέας, πίτα και τσουρέκι. ΄Ηταν υπέροχα. Έπαιξα με τις φίλες μου. Η μια φίλη μου μάζεψε τα πιο πολλά λουλούδια. Κάναμε ωραία στεφάνια.

 Στέλα  Ζέττα  Α3

Ο ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ ΜΟΥ

   Τον δικό μου παιδότοπο τον λένε Ελιά. Έχει δύο γήπεδα , τσουλήθρες, κτλ. Μόνο που είναι λίγο μακριά.

   Αν ήταν ο μπαμπάς μου δήμαρχος, θα του έλεγα να κάνει ένα παιδότοπο στη γειτονιά. Έτσι θα παίζαμε όλοι μαζί εκεί και γήπεδα ποδοσφαίρου και πολλές μπάλες για να παίζουν όλοι.

Χρήστος Μαργαριτίδης Β1

ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΟΥ

   Το δωμάτιο μου είναι άσπρο και λάμπει. Είναι μεγάλο και έτσι έχω μέσα μια ωραία βιβλιοθήκη και το γραφείο μου που έχουν και τα δυο χρώμα καφέ. Από πάνω έχει κάτι που μοιάζει σαν βιβλιοθήκη. Αυτό έχει δυο ράφια και εκεί πάνω έχω τις φωτογραφίες της οικογένειας μου. Τα παιχνίδια μου τα έχω σε μια ακρούλα για να μην  παίρνουν πολύ χώρο.

Έχω και μια ντουλάπα άσπρη που έχει πολύ χώρο. Το δωμάτιο μου το μοιράζομαι με τον αδελφό μου.  Εκεί παίζω πολλές φορές με τον αδελφό μου ή μερικές φορές με φίλους μου.

  Εγώ νιώθω πολύ ωραία μόνος στο δωμάτιο μου  γιατί δεν έχω τον αδελφό μου να με πειράζει.             

Στάθης Γερακάρης Β2

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ

   Το αγαπημένο μου βιβλίο είναι ο Πινόκιο. Ένα ξύλινο ανθρωπάκι που το έφτιαξε ο Τζεπέτο. Ο Τζεπέτο ήταν ολομόναχος και παρακάλεσε να γίνει ο Πινόκιο άνθρωπος. Η ευχή του πραγματοποιήθηκε και ήταν πολύ ευτυχισμένος που έγινε αυτό. Έδωσε το μοναδικό του σακάκι για να αγοράσει αλφαβητάρι για τον Πινόκιο. Αλλά ο Πινόκιο έλεγε ψέματα και η μύτη του μεγάλωνε ακόμα πιο πολύ.  

   Μια μέρα εκεί που περπατούσε ο Πινόκιο είδε μια αλεπού και έναν γερο σκίουρο που περπατούσαν. Μετά η έξυπνη αλεπού λέει στον Πινόκιο: Πινόκιο, γιατί δεν δίνεις σε εμάς τα λεφτά σου; Ο Πινόκιο τα έδωσε στην αλεπού. Μετά ο γερο σκίουρος πήρε το σκοινί που είχε μέσα στο σακάκι του και έδεσε τον Πινόκιο πάνω σε ένα δέντρο.

   Ο Πινόκιο δεν πίστευε τι έγινε. Έκλαιγε όλη την ημέρα κανείς δεν τον άκουγε. Μέχρι που ήρθε η νεράιδα και τον κατέβασε κάτω. Τον πήγε στο σπίτι του και ο Πινόκιο παρακάλεσε την νεράιδα να μικρύνει την μύτη του. Η νεράιδα του έκανε την χάρη. Αλλά ο Πινόκιο δεν έλεγε άλλα ψέματα και η νεράιδα τον έκανε κανονικό άνθρωπο. Ο Τζεπέτο χάρηκε ακόμα πιο πολύ.

  Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.                                 

   Βασίλης Ζαφειρόπουλος Β3

ΔΥΟ ΔΙΔΥΜΑ ΖΙΖΑΝΙΑ ΑΜΟΛΑΝΕ ΧΑΡΤΑΕΤΟ

Δύο παιδιά  ο Ρούλης και η Ριρίκα, δίδυμα αδέλφια, βγήκαν την Καθαρά Δευτέρα μαζί με τους γονείς τους να πετάξουνε χαρταετό! Επάνω στο χαρταετό έγραψαν τα ονόματά τους και τη διεύθυνσή τους.

   Και εδώ αρχίζει η ιστορία τους. Ο χαρταετός τους πήγε πολύ ψηλά! Έφυγε από τα χέρια των παιδιών και χάθηκε στα σύννεφα! Έτσι έφτασε στη Πάτρα, σε ένα κοριτσάκι που το λέγαν Αντριάνα, στο Μάκη στους Δελφούς, στο Στέργιο από την Θεσσαλονίκη, στο Περικλή από το Βόλο και σε  πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας.

   Κάθε παιδί που έπαιρνε τον χαρταετό έγραφε ένα γράμμα στο Ρούλη και στη Ριρίκα, γράφοντας και την δική του ιστορία. Και έτσι τα δίδυμα γνωρίσανε πάρα πολλά παιδιά σε όλη την Ελλάδα και αλληλογραφούνε μαζί τους.

   Τελικά ο χαρταετός δεν βρέθηκε αλλά γνωρίσανε πολλά παιδιά.

Μαρία Ματιού  Γ1

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗ

Μια μέρα ξεκινήσαμε με το πούλμαν μαζί με την ομάδα για την Πτολεμαΐδα να παίξουμε μπάλα. Τότε το λεωφορείο πήρε λάθος δρόμο. Όταν περάσαμε τη στροφή ένας απότομος δρόμος μας εκτόξευσε ψηλά!

Μόλις πετάξαμε λίγο ψηλά είδαμε την Ονειρούπολη. Αργότερα κατεβήκαμε από το λεωφορείο.

Ύστερα μας καλοδέχτηκαν και μας φρόντισαν πολύ καλά. Εκεί το μέρος ήταν πολύ ωραίο. Είχε μπαλαρίνες ωραίες παραστάσεις, τσίρκο και αθλητικά μέρη. Το άλλο πρωί πήγαμε να δούμε αγώνα. Εκεί γνώρισα ένα φίλο μου που τον έλεγαν Ονειράκη. Τον πήγα στους άλλους και θέλησαν και αυτοί να τον κρατήσουμε. Μετά παίξαμε όλοι μαζί μπάλα.Το άλλο πρωί αναχωρήσαμε από την χώρα.

Όταν γυρίσαμε σπίτι μου έλεγαν ούτε Μάνο που είσαι εγώ τους διηγήθηκα  όλη την ιστορία και αυτοί με συγχάρηκαν.

      Μάνος Κραγιόπουλος Γ2

ΕΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

  Μια μέρα, εκεί που έγραφα τα μαθήματά μου, το μυαλό μου ταξίδεψε στον Άρη. Εκεί πήγα με έναν φίλο μου. Ήθελα να δω αν υπήρχαν εξωγήινοι.

  Όταν έφτασα μέχρι εκεί, προχώρησα λίγο με το φίλο μου και είδαμε κάτι να γυαλίζει. Πήγα, το πήρα και στη συνέχεια αποκοιμηθήκαμε γιατί ήμασταν πολύ κουρασμένοι. Το βράδυ κάτι παράξενο συνέβη. Κάποιοι μας πήραν τις διαστημικές στολές και απήγαγαν το φίλο μου.

  Όταν ξύπνησα, δεν έβλεπα πουθενά το φίλο μου και μετά συνειδητοποίησα ότι μπορούσα να αναπνεύσω. Τότε ξεκίνησα να βρω τον φίλο μου. Έψαχνα όλη μέρα αλλά τίποτα. Το άλλο πρωί περπάτησα λίγο και είδα ένα κτήριο. Μπήκα μέσα και είδα κάτι τεράστια τέρατα που το σάλιο τους ήταν πράσινο. Αργότερα κατάφερα να τους περάσω.

  Μετά από οχτώ μέρες έφτασα στο μέρος που ήταν φυλακισμένος ο φίλος μου. Πήρα τα κλειδιά, τον άνοιξα και βγήκαμε έξω. Σε λίγη ώρα φτάσαμε στο διαστημόπλοιο αλλά κανείς δεν ήταν μέσα. Στο τέλος αποφασίσαμε να οδηγήσουμε εμείς το διαστημόπλοιο.Μετά από δώδεκα μέρες φτάσαμε στη γη.

  Εκείνη την ώρα ο μπαμπάς μου με συνέφερε από το όνειρο που έβλεπα.

Γιώργος Βαρβαρέζος  Γ3

 

ΑΝΕΚΔΟΤΑ

Μιά μέρα αρρώστησε η πεθερά και ο γαμπρός της φώναξε το γιατρό. Εκείνος της έβαλε θερμόμετρο και της λέει:

-Μην ανοίξεις το στόμα σου για 20 λεπτά.

Μετά από ώρα πλησιάζει ο γαμπρός το γιατρό και του λέει:

-Γιατρέ, πόσα θέλεις για κείνο το μαραφέτι που έβαλες στο στόμα της για να μη μιλάει;

Κατερίνα Λιακοπούλου Ε2

Κάποιος παρέσυρε έναν με το αυτοκίνητο και τον σκότωσε. Στο δικαστήριο που  δικαζόταν,τον ρώτησε ο πρόεδρος.

-Αφού το θύμα πήγαινε μπροστά

γιατί δεν κόρναρες;

-Δεν ήθελα κύριε πρόεδρε

να τον τρομάξω      

 Γεωργία Τρικαλοπούλου Γ3

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ