Κεντρική σελίδα Επάνω 1ο Τεύχος 2ο Τεύχος 3ο Τεύχος 4ο Τεύχος 5ο Τεύχος 6ο Τεύχος 7ο Τεύχος 8ο τεύχος 9ο Τεύχος Βράβευση 10ο Τεύχος 11ο Τεύχος 12ο Τεύχος 13ο τεύχος 14ο τεύχος 15ο τεύχος 16o τεύχος

"Η ΠΕΝΑ ΜΑΣ"

Περιεχόμενα του 7ου τεύχους

 

  • Προβλήματα του σχολείου

  • Ευέλικτη ζώνη

  • Διηγήματα παιδιών

  • Βιβλιοπροτάσεις

  • Πρόγραμμα: Νερό και Υγεία        

  • Ο τόπος μας

  • Γνωρίζοντας την Ακρόπολη

  • Παιδική παχυσαρκία

  • Σύλλογος Γονέων

  • Στους δασκάλους μας

  • Φωτορεπορτάζ

  • Ανέκδοτα

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Τον Οκτώβριο συνήλθε στο σχολείο μας το Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο συζήτησε θέματα που αφορούν την έναρξη και τη λειτουργία του σχολείου μας. Στο Συμβούλιο αυτό καταγράφηκαν και συζητήθηκαν κάποια προβλήματα που αφορούν το σχολείο μας, για τα οποία κρίνουμε απαραίτητο να ενημερωθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς που εμπλέκονται με τη λειτουργία του σχολείου. Για το λόγο αυτό ενημερώσαμε την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού, η οποία είναι η Προϊσταμένη αρχή του σχολείου μας, τη Νομαρχία, αλλά και το Δήμο Κατερίνης, ο οποίος έχει την εποπτεία των σχολείων της πόλης μας. Επίσης ενημερώσαμε και τους γονείς, αλλά και τους κατοίκους μέσα από δημοσιεύσεις στο Τοπικό Τύπο.

ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Το σχολείο μας τα τελευταία χρόνια, από τότε που άρχισε να λειτουργεί σε πρωινή βάρδια, παρουσιάζει πολύ μεγάλη αύξηση δυναμικότητας των μαθητών, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολυάριθμα τμήματα σε κάθε τάξη, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη σωστή εκπαίδευση των παιδιών μας (υποβάθμιση της παιδείας….). Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το σχολ. έτος 2002-03 οι μαθητές ήταν 365, το σχολ. έτος 2003-04 ήταν 380, το σχολ. έτος 2004-05 391 και το φετινό φτάσαμε τους 416 μαθητές.

Το πρόβλημα αυτό προέκυψε από την έντονη ανοικοδόμηση που παρουσιάζει η περιοχή που ανήκει το σχολείο μας, αλλά και από εγγραφές – μετεγγραφές μαθητών που ανήκουν σε άλλα σχολεία με διπλή βάρδια, για τις οποίες δεν ευθύνεται η Δνση του σχολείου.

Για να μην επανέλθει  η λειτουργία του σχολείου σε διπλή βάρδια, κάτι που κανείς δε θέλει, προτείνουμε σε πρώτη φάση να γίνει νέα χωροταξική κατανομή του τομέα του Σχολείου μας. Μακροπρόθεσμα οι αρμόδιοι να δρομολογήσουν λύση για την κατασκευή νέου διδακτηρίου στην περιοχή του Βατάν, η οποία όπως φαίνεται από τα στοιχεία που υπάρχουν θα συνεχίσει να έχει μεγάλη ανοικοδόμηση και τα επόμενα χρόνια.

ΦΥΛΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες στον αύλειο χώρο του σχολείου μας εισέρχεται μεγάλος αριθμός εξωσχολικών ατόμων, τα οποία πολλές φορές προκαλούν καταστροφές στο διδακτήριο και τους εξωτερικούς χώρους του σχολείου.

Για το λόγο αυτό ζητούμε από τους αρμόδιους φορείς να φροντίσουν για τη φύλαξη του σχολείου μας, τουλάχιστον τις απογευματινές και πρώτες βραδινές ώρες.

ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ

Το σχολείο μας παρουσιάζει έντονο πρόβλημα προαυλισμού των μαθητών λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού τους, αλλά και του πολύ μικρού χώρου της αυλής του σχολείου μας, με αποτέλεσμα να μη γίνεται ο σωστός προαυλισμός τους, να υπάρχει πρόβλημα υγιεινής των χώρων και να υπάρχουν συχνοί μικροτραυματισμοί.

Η μόνη άμεση λύση που μπορεί να δοθεί είναι η ενσωμάτωση στην αυλή μιας μικρής έκτασης στην είσοδο του σχολείου (στην συμβολή των οδών Μαραθώνος και Αυξεντίου), η οποία ανήκει στο Δήμο και είναι χώρος πράσινου. Το αίτημα αυτό είχε υποβληθεί στη Δνση Πολεοδομίας του Δήμου.

Επίσης εκκρεμούν εργασίες πεζοδρόμησης της οδού Αχελώου, κάτι που δυσχεραίνει την κίνηση πολλών μαθητών μας προς το σχολείο. Θα θέλαμε να ολοκληρωθούν άμεσα οι εργασίες αυτές για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών μας, για τις οποίες έχει ενημερωθεί ο Δήμος.     

   Επειδή στόχος και σκοπός όλων μας είναι να παρέχουμε τις καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης στους μικρούς μαθητές και να αναβαθμίσουμε την παιδεία μας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι όλοι θα ενδιαφερθούν πραγματικά και θα δώσουν τις απαιτούμενες λύσεις στα ζητήματα που θέτουμε.

Η ΕΥΕΛΙΚΤΗ  ΖΩΝΗ

Ευέλικτη ζώνη. Ένας νέος θεσμός που μπαίνει στα σχολεία μας. Τι είναι όμως ; Τι σκοπό έχει; Ζητήσαμε από το Σχολικό Σύμβουλο της περιφέρειάς μας κ. Νίκο Καραίσκο να πει μερικά πράγματα και αυτός ανταποκρίθηκε πρόθυμα στο κάλεσμά μας.

Τον ευχαριστούμε πολύ.

   Η  Ευέλικτη  Ζώνη είναι μια καινοτομία στην Εκπαίδευση που άρχισε πριν από μερικά χρόνια (1999) σε προαιρετική βάση. Αυτό σημαίνει πώς όποιο σχολείο ήθελε, μπορούσε να εφαρμόσει την Ευέλικτη Ζώνη.

   Από φέτος (σχολικό έτος 2005-2006) ή εφαρμογή της Ευέλικτης  Ζώνης είναι υποχρεωτική για όλα τα Δημοτικά σχολεία της χώρας.

   Αλλά ας εξηγήσουμε εδώ τι είναι η Ευέλικτη Ζώνη. Η Ευέλικτη Ζώνη είναι ένα «ανοιχτό παράθυρο» προς την πραγματικότητα, την κοινωνία, τα γεγονότα, τα διάφορα προβλήματα, τον πολιτισμό κ.λ.π.

    Το σημερινό μας σχολείο είναι κλεισμένο στον εαυτό του. Ασχολείται με τα ίδια και τα ίδια θέματα, με τις ίδιες γνώσεις, πολλές από τις οποίες έχουν ξεπεραστεί. Δεν προσαρμόζεται εύκολα στην εξέλιξη της επιστήμης, της τεχνολογίας, της γενικότερης κοινωνικής αλλαγής.

   Δεν παρακολουθεί τα άμεσα γεγονότα που συμβαίνουν στον τόπο μας κι αλλού, τους πολέμους, τις γεωγραφικές ανακατατάξεις, τα περιβαλλοντικά προβλήματα, την αθλητική επικαιρότητα, και πολλά πολλά άλλα.

  Έπειτα το σχολείο συνήθως απομονώνει τη γνώση. Μιλάει για τα βουνά του Ιράκ και αγνοεί πως εκεί γίνεται πόλεμος. Μιλάει για τα ποτάμια της Ελλάδος και δεν ασχολείται με τη μόλυνση που απειλεί τα ποτάμια, τους υγροβιότοπους κ.λ.π.

   Η Ευέλικτη Ζώνη λοιπόν ασχολείται  με όλα αυτά τα θέματα. Ανοίγει τα παράθυρα του σχολείου προς την ζωή και ενώνει τις γνώσεις για να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για τα πάντα. Φυσικά η Ευέλικτη Ζώνη απαιτεί ποιότητα διδασκαλίας, συνεργασία ομαδική, βιωματική προσέγγιση, δραστηριότητες, ερευνούλες, κατασκευές, συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων, αποφυγή του παπαγαλισμού.

   Ο μαθητής στην Ευέλικτη Ζώνη θα βρεί μόνος του και με τη βοήθεια του δασκάλου και των συμμαθητών τις πληροφορίες, τις γνώσεις, τις ιδέες, τις λύσεις.

   Η  Ευέλικτη Ζώνη δεν είναι μάθημα. Είναι ένας άλλος τρόπος σκέψης, μάθησης, κατανόησης των πραγμάτων και δραστηριοποίησης.

Καραίσκος Νίκος-Σχολικός Σύμβουλος α΄περιφέρειας

 

ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα “Το νερό και ο ρόλος του στην υγεία μας” πρόκειται να υλοποιηθεί κατά τη φετινή σχολική χρονιά από μαθητές και δασκάλους του σχολείου. Το πρόγραμμα προτάθηκε για έγκριση στα ΣΠΠΕ που εντάσσονται στο ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ με φορέα υλοποίησης το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και αναμένεται να εγκριθεί σύντομα.

   Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από τους μαθητές του Ε1 τμήματος με υπεύθυνους του δασκάλους Μαυρομάτη Δήμητρα και Παπαχρήστου Στέριο.

Τα κριτήρια με τα οποία επιλέξαμε το θέμα μας ήταν:

-     Ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα των παιδιών.

-     Το νερό είναι η πηγή της ζωής μας και ο πιο σημαντικός παράγοντας διατήρησης του περιβάλλοντός μας, φυσικού και κοινωνικού.

-     Το νερό και ο ρόλος του στην υγεία μας είναι πολύ σημαντικός κάτι το οποίο θα πρέπει να μάθουν οι  μαθητές από μικρή ηλικία.

-     Η σχέση μας με το νερό είναι καθημερινή και σχετίζεται άμεσα με την υγεία μας.

-     Συνδέεται με γνωστικά πεδία του αναλυτικού προγράμματος.

-   Δίνεται η δυνατότητα, μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος, να υπάρξει επαφή του σχολείου με φορείς και υπηρεσίες και να επισκεφθούν οι μαθητές διάφορους χώρους.

        Οι στόχοι του προγράμματός μας είναι:

-     Να εκτιμήσουν οι μαθητές τη σημασία του νερού στην ύπαρξη ζωής και τη διατήρηση του περιβάλλοντος

-     Να κατανοήσουν την ιδιαίτερη σημασία του για τους φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς

-     Να γνωρίσουν τη χρησιμότητά του, να μάθουν τη σωστή καθημερινή χρήση και σχέση μ’ αυτό και να αντιληφθούν τους κινδύνους από τη μη σωστή χρήση του.

-     Να αναδειχθεί μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος η διαφορετικότητα και η ιδιαιτερότητα κάθε παιδιού, καθώς και οι ικανότητες, τα ταλέντα και οι κλίσεις τους.

-     Να τροποποιήσουν τη συμπεριφορά μέσω της ενεργητικής μάθησης και του τρόπου ζωής τους.

-     Να αναπτυχθούν και να ενισχυθούν θετικά συναισθήματα και αξίες των μαθητών.

   Χωρίσαμε το θέμα μας στα εξής υποθέματα:

-   Το νερό πηγή ζωής για το περιβάλλον και τον άνθρωπο

-   Η σημασία του στον οργανισμό μας – Πόσιμο νερό

-   Η σημασία του στο σώμα μας

-   Ιαματικά λουτρά

-   Ιστορική αναδρομή

Μερικές από τις δράσεις μας είναι:

-  Συλλογή πληροφοριών από τους μαθητές

-  Προβολή βίντεο για το νερό

-  Συζήτηση με τον Υπεύθυνο Περ/κής Εκπ/σης

-  Συζήτηση με την Υπεύθυνο Αγωγής Υγείας

-  Χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής

-  Εκδηλώσεις (ομιλία, έκθεση…) στο σχολείο για την 

   παγκόσμια ημέρα Νερού

-  Ενημέρωση-Συζήτηση με ειδικό Ιατρό-Διατροφολόγο

-  Επίσκεψη στα Λουτρά Λαγκαδά

-  Παρουσίαση του προγράμματος

 

ΠΑΙΔΙΚΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΚΑΙ  ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΟΥ ΠΑΣΑ

(Ο Καραγκιόζης πηγαίνει να πάρει με ένα ευρώ ρύζι κι εκεί συναντά έναν υπηρέτη του πασά.)

ΥΠΗΡ.: Καραγκιόζη, ο πασάς σε ζητάει να πας στο παλάτι του.

ΚΑΡ.: Εντάξει, φεύγω τώρα.

(Μετά από λίγα λεπτά φτάνει στο παλάτι του πασά.)

ΠΑΣΑΣ: Καραγκιόζο, χθες το βράδυ μπήκε ένας κλέφτης και μου πήρε το πολύτιμό μου διαμάντι, πήγε στην Κίνα, μεταμφιέστηκε δήθεν σε κινέζο και κρύβεται μέσα στο Πεκίνο.

(Μετά από λίγο ο Καραγκιόζης, ο Μπάρμπα-Γιώργος και το παιδί του Καραγκιόζη, ο Κολλητήρης.)

ΚΟΛΛΗΤ.: Μπαμπάκο, που πάμε;

ΚΑΡ.: Στην Κίνα παιδί μου «σλατς!» (τον χαστουκίζει.)

ΚΟΛ.: Ε, μπαμπάκο, γιατί με χτυπάς;

(Μετά από λίγο έφτασαν στην Κίνα και είδαν ένα ζητιάνο μασκοφορεμένο να κρατάει στο χέρι του ένα διαμάντι.)

ΚΟΛ.: Ε, μπαμπάκο, το διαμάντι!

ΚΑΡ.: «Σλατς!» (τον χαστουκίζει ξανά), τρέχα να τον πιάσεις!

ΚΟΛ.: Τον έπιασα μπαμπάκο, έλα, πάρε το διαμάντι.

(Μετά γύρισαν στο παλάτι του πασά.)

ΠΑΣΑΣ: Μπράβο Καραγκιόζη! Στρώστε το τραπέζι για την γενναιότητα και την προθυμία του που έφερε πίσω το διαμάντι!

(Μετά ακολουθεί μουσική.)

Σάββας Πολιτίδης-Νίκος Ζαδές ΣΤ1

 

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΣΤΟ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ

(Μια μέρα ο Καραγκιόζης και η οικογένειά του αποφάσισαν να πάνε εκδρομή στο βουνό και ύστερα  σ’ ένα ποτάμι για κολύμπι. Έτσι άρχισε η ιστορία μας.)

ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ: Εεεε, ξιπόλητη οικογένεια, πάμε στο βουνό; Όπα!

ΚΟΛΛΗΤΗΡΗΣ: Όπααα! πάμε στο βουνό ωρέ!

(Έτσι λοιπόν ξεκίνησαν να πάνε στο βουνό.)

ΚΟΛ.: Μπαμπάκο, φτάσαμε;

ΚΑΡ.: Φτάνουμε ωρέ Κολλητήρη!

ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΕΝΑ: Κάτι ακούω.

(Εμφανίστηκαν κάποια βόδια.)

ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΩΡΓΟΣ: Ωρέ, μας κυνηγάν τα «βούρλα»!

ΚΟΛ.: Μπαμπάκο, κατουριέμαι…

ΚΑΡ.: Τρέξτε ωρέ, θα μας πάρουν τα σώβρακα! Όλοι μαζί: ΒΟΗΘΕΙΑ!!! ΒΟΗΘΕΙΑ!!!

(Τελικά τα «βούρλα», όπως τα λέει ο Μπαρμπαγιώργος, έφυγαν.)

ΚΑΡ.: Τελικά μας πήραν τα σώβρακα!

ΚΟΛ.: Οοοο, φτάσαμε στο βουνό!

ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΩΡΓΟΣ: Καλιέ, εδώ κάνει ζέστη.

ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΕΝΑ: Ας κάνουμε μια βουτιά.

(Μπήκαν στο ηφαίστειο.)

ΜΑΡΜΠ.: Ωρέ μάνα ’μ, τσουρουφλάει το νερό!

(Έτσι όλοι τους βούτηξαν και πέταξαν στον ουρανό.)

Ειρήνη Παπανικολάου, Λένα Παπαδημητρίου,

Μπάμπης Καραδημήτρης, Φώτης Πουλικίδης ΣΤ΄1    

ΔΥΟ ΚΑΛΟΙ-ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΦΙΛΟΙ        

   Μια φορά σε ένα μακρινό δάσος ζούσε σε ένα σπίτι ένας γάτος. Τον γάτο τον έλεγαν Τομ.Το αφεντικό του τον τάιζε καλά το φρόντιζε επίσης καλά αλλά ήταν όμως πολύ τεμπέλης και αυτό δεν του άρεσε καθόλου. 

   Έτσι μια μέρα νευρίασε και τον έδιωξε από το σπίτι. Ο γάτος που φοβόταν το δάσος για καλή του τύχη βρήκε μια μικρή αρκούδα και γίνανε φίλοι. Το αρκουδάκι αυτό είχε χάσει τη μητέρα του και έψαχνε να τη βρει. Έτσι λοιπόν αφού πέρασαν το βράδυ σε μια κουφάλα δέντρου ξεκίνησαν να βρουν τη μητέρα του αρκουδιού.

   Στο δρόμο συνάντησαν ένα λύκο. Ο λύκος μόλις είδε τους δυο φίλους άρχισε να σκέφτεται τρόπους για να τους φάει. Έτσι το βράδυ όταν τα δυο ζωάκια πήγαν για ύπνο ο λύκος ,που τα παρακολουθούσε συνέχεια, τ’ άρπαξε και τα έβαλε σ’ ένα σάκο. Άρχισε να τρέχει όσο πιο γρήγορα μπορούσε για να φτάσει στη φωλιά του. Οι φωνές των μικρών  έφτασαν ως τ’ αυτιά της μητέρας του αρκουδιού και η μητέρα έτρεξε προς το μέρος που ακούστηκαν οι φωνές. Όταν έφτασε και είδε το λύκο έτοιμο να φάει το παιδί της άρχισε να τον κυνηγάει έτσι ώστε ο λύκος να παρατήσει τα μικρά και να το βάλει στα πόδια.

    Όταν ο λύκος απομακρύνθηκε αρκετά μακριά απ’ τη φωλιά η μητέρα αγκάλιασε το γιο της και γνώρισε το μικρό γατάκι που ήταν φίλος με τον γιο της και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.                                                                       

                                                                                                    Κων/νος  Φακοπουλίδης Ε1                                                                            

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΓΑΤΙΣΙΑ ΑΥΤΙΑ

   Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας βασιλιάς με αυτιά γατίσια. Κανείς δεν το ήξερε όμως. Μόνο ένας υπηρέτης του. Μια μέρα ο βασιλιάς του είπε:

  - Μην το πεις σε κανέναν γιατί αλλιώς θα σου πάρω το κεφάλι.                                               

   Πέρασαν μήνες μα ο υπηρέτης κόντευε να σκάσει, δεν μπορούσε να το κρατήσει άλλο μυστικό. Πήγε σε ένα πηγάδι και φώναξε ο βασιλιάς έχει γατίσια αυτιά. Μετά από λίγο καιρό, από το πηγάδι άρχισαν να βγαίνουν τουλίπες και όταν κάποιος έπαιρνε νερό από το πηγάδι, ακουγόταν φωνές που έλεγαν ότι ο βασιλιάς έχει γατίσια αυτιά. Όλη η χώρα το έμαθε. Κάποτε έφτασε και στο παλάτι. Τα νέα έφτασαν στα αυτά του βασιλιά. Αυτός έδωσε διαταγή να φωνάξουν τον υπηρέτη. Ο υπηρέτης παρουσιάστηκε στο βασιλιά που του είπε:

-Εγώ δε σου είπα να μην το πεις σε κανέναν;

-Μα βασιλιά μου εγώ δεν το είπα σε κανέναν. Απλώς μια  

 μέρα κόντευα να σκάσω και το είπα σε ένα πηγάδι που από  

 εκεί φύτρωσαν τουλίπες και αν δε με πιστεύεις πάμε να δεις και μόνος σου.

   Τότε πήγανε στο πηγάδι και το είδε με τα μάτια του. Φεύγοντας για το παλάτι, μερικοί άνθρωποι είπαν στο βασιλιά:

-     Δεν έχει σημασία που έχεις γατίσια αυτιά. Εσύ είσαι ο βασιλιάς μας.

   Γυρνώντας στο παλάτι ο βασιλιάς έμαθε πως πρέπει να αγαπάει τον εαυτό του και δεν υπάρχει λόγος να κρύβει πως έχει γατίσια αυτιά.

Κτενίδου Ειρήνη Ε1

ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΒΑΦΤΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΙΟΥΛΙΟΥ

      Ο Ήλιος είχε πολλές όμορφες  θυγατέρες, τις Ηλιαχτίδες  που τις πολυαγαπούσε. Οι Ηλιαχτίδες λάτρευαν τον πατέρα τους και αγαπούσαν τους ανθρώπους. Όταν χαμογελούσαν σκόρπιζαν τη ζεστασιά τους σε όλη τη γη.

      Η  Ηλιοστάλαχτη, η πιο μικρή  από τις κόρες του Ήλιου, μια μέρα στον ανθισμένο ουράνιο κήπο του βασιλείου του Ήλιου γνώρισε το Καλοκαίρι .Το Καλοκαίρι ήταν νέος , δυνατός, γεμάτος κέφι και ζωντάνια.

Ήταν ένα από τα παιδιά του Χρόνου. Οι δύο  νέοι ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά και ύστερα από λίγο καιρό αποφάσισαν να παντρευτούν.  Τη μέρα του γάμου τους ο Ήλιος ήταν τόσο ευτυχισμένος που σκόρπισε το πιο λαμπρό του φως σ’ όλη τη γη.

     Η Ηλιοστάλαχτη και το Καλοκαίρι ζούσαν ευτυχισμένοι και απόχτησαν δύο αγόρια. Το πρώτο το ονόμασαν Ιούνιο και το δεύτερο  Ήλιο σαν τον παππού του.  Παππούς και εγγονός, οι δύο Ήλιοι, ήταν πολύ αγαπημένοι και περνούσαν πολλές ώρες παρέα. Συχνά ο παππούς έπαιρνε βόλτα τον εγγονό του με το άρμα του και ταξίδευαν από τη μια άκρη του κόσμου ως την άλλη. Ο εγγονός θαύμαζε πολύ τον παππού και ήθελε να του μοιάσει.

    Ένα απογευματάκι, που ο Ήλιος έπαιρνε έναν υπνάκο, ο εγγονός πήρε το άρμα του παρακούοντας τις συμβουλές. Άρχισε να ταξιδεύει ψηλά στον ουρανό. Όμως δε μπορούσε να κρατήσει σφιχτά τα χαλινάρια και τα άλογα άρχισαν να καλπάζουν όπως ήθελαν. Ο μικρός Ήλιος κινδύνευε να πέσει και να σκοτωθεί.

    Κάποια στιγμή ξύπνησε ο Ήλιος, είδε πως έλειπε ο εγγονός και το άρμα του και κατάλαβε αμέσως τι είχε συμβεί. Γεμάτος θυμό   και ανησυχία διάλεξε το πιο δυνατό και γρήγορο άλογο και άρχισε να καλπάζει στον ουρανό. Μόλις εντόπισε το άρμα, πλησίασε και μ’  ένα επικίνδυνο σάλτο πήδηξε πάνω στο άρμα. Άρπαξε τα χαλινάρια και οδήγησε το άρμα πίσω στο παλάτι .

    Για τιμωρία είπε στον εγγονό του πως από δω και πέρα δεν θα τον φωνάζουν Ήλιο σαν και αυτόν αλλά Ιούλιο. Το παιδί στεναχωρέθηκε πολύ με το καινούριο του όνομα  και ο Ήλιος για να χαρεί του χάρισε για δώρο τη ζεστασιά για να τη σκορπίζει στη γη.

   Έτσι ο μήνας Ιούλιος απέκτησε το καινούριο του όνομα.

Φιλιώ Σταυρίδου Ε1

 

Ο ΤΟΠΟΣ ΜΑΣ

ΤΡΙΛΟΦΟΣ

Το χωριό μου είναι. ο Τρίλοφος. Ένα χωριό που απέχει 13 χμ. από την πόλη της Κατερίνης. Ονομάστηκε έτσι γιατί τα σπίτια είναι χτισμένα πάνω σε τρεις λόφους. Έχει δυο εκκλησίες τον Άγιο Γεώργιο και τον Άγιο Αθανάσιο όπου είναι και το κοιμητήριο. Έχει και δυο ξωκλήσια τους Αγίους Θεοδώρους και την Αγία Τριάδα. Έχει ένα σχολείο αλλά τα παιδιά είναι λίγα και γι’ αυτό κάθε δάσκαλος έχει δυο τάξεις.   

Στο χωριό οι άνθρωποι ασχολούνται με τα καπνά, είναι κουραστική δουλειά και γι’ αυτό βοηθούν τα παιδιά. Το χωριό μου είναι πολύ όμορφο και φιλόξενο.

Δαμιανίδης  Χάρης  Δ2

ΕΛΑΦΟΣ

    Το χωριό μου είναι η Έλαφος. Βρίσκεται κοντά στα Πιέρια  όρη και έχει αυτήν την ονομασία από το παλιότερο χωριό, την Ελαφίνα, το οποίο έκαψαν οι Γερμανοί το 1940.

    Ήταν περιοχή γεμάτη από ελαφάκια, αφού τα δάση ήταν πυκνά και μπορούσαν να ζουν αμέριμνα εκεί. Οι κάτοικοι  ασχολιόνταν  τότε κυρίως με την κτηνοτροφία. Οι γυναίκες μάζευαν κάστανα από τις καστανιές του δάσους και πουλώντας τα στην πόλη αγόραζαν είδη πρώτης ανάγκης.

   Αργότερα, δηλαδή το 1940, άφησαν πίσω την καμένη γη και τις χαμένες περιουσίες τους και στην περιοχή που ονομαζόταν ’’Καλύβια’’ έχτισαν τα νέα τους σπίτια. Εκεί βρίσκεται σήμερα η Έλαφος με 650 κατοίκους , που ασχολούνται με την καλλιέργεια καπνού και σιταριού. Διαθέτει δημοτικό σχολείο, αθλητικό και πολιτικό σύλλογο.     

    Το χειμώνα το χωριό μου γίνεται κάτασπρο από το χιόνι. Το βράδυ που είναι αναμμένα τα φώτα των σπιτιών, μοιάζει με χώρα παραμυθένια.

     Αλλά και το καλοκαίρι είναι πανέμορφο. Η φύση είναι καταπράσινη και τα χιλιάδες αγριολούλουδα μοσχοβολούν.

     Νιώθω χαρούμενη κάθε φορά που το επισκέπτομαι με την οικογένειά μου, γιατί εκεί μπορώ να τρέχω και να παίζω σε μεγαλύτερο χώρο μαζί με τα παιδιά, που πάντα με δέχονται πρόθυμα στην παρέα τους.

     Για όλους αυτούς τους λόγους πιστεύω ότι αξίζει να περιγράψει κανείς την Έλαφο. Γιατί είναι ένα χωριό που ο καθένας  θα ήθελε να γνωρίζει όλο και περισσότερο   

Μαρία Μελιοπούλου Δ2

Ο ΣΒΟΡΩΝΟΣ

Το  χωριό  της  μαμάς  μου  είναι  ο  Σβορώνος. Βρίσκεται 3 χλμ   έξω  από  την  Κατερίνη, επάνω  στην  εθνική  οδό  που  συνδέει  την   Κατερίνη  με  την  Ελασσόνα.

            Παλιά  ονομαζόταν  Κολοκούρι.Σήμερα  ονομάζεται  Σβορώνος  και  πήρε  το  καινούργιο  όνομα  από  τον  συνταγματάρχη  Σβορώνο   που  σκοτώθηκε  σε  μια  μάχη  το  1912.

            Σήμερα  ο  Σβορώνος  έχει  περίπου  2.000  κατοίκους. Το πατρικό  της  μαμάς  μου  βρίσκεται  στην άκρη του χωριού σε μια πλαγιά και η  τοποθεσία αυτή λέγεται Προσήλιο. Παλιά αυτό το μέρος το έλεγαν παράγκες γιατί οι πρώτοι κάτοικοι που ήρθαν στην περιοχή αυτή, ήταν πρόσφυγες  Πόντιοι από την Τουρκία και είχαν κτίσει τα σπίτια τους πρόχειρα,με λαμαρίνες και λάσπη.

         Οι πρώτοι κάτοικοι άρχισαν σιγά σιγά να καλλιεργούν τη γη, με σταφύλια, καπνό, σιτάρι και λαχανικά. Βοσκούσαν επίσης πρόβατα, κατσί-κες και είχαν κοτόπουλα, αγελάδες και γουρούνια.

         Το έθιμο του χωριού είναι να καίνε τον καρνάβαλο και την Καθαρά Δευτέρα στην κεντρική  πλατεία, οι γυναίκες καθαρίζουν τα κουζινικά με στάχτη, μαζεμένες όλες μαζί σ’ ένα πηγάδι.

        Ο Σβορώνος έχει πολλές εκκλησίες,γηροκομείο,έχει ιερατική σχολή, δημοτικό σχολείο και τελευταία ανήκει στο Δήμο Κατερίνης.       

Όλγα Χατζηαγοράκη  Δ2

ΚΑΤΩ ΜΗΛΙΑ

   Το χωριό απ’ όπου κατάγομαι ονομάζεται Kάτω Μηλιά. Βρίσκεται στους  πρόποδες των Πιερίων. Ανήκει στο δήμο Πέτρας. Παλαιότερα το χωριό λεγόταν “Tα άχνιστα” κι αυτό γιατί όταν έπεφτε ομίχλη όλο το χωριό καλυπτόταν από αυτή.

   Οι Μηλιώτες κατοικούσαν σε ένα ορεινό χωριό τη σημερινή Άνω Μηλιά. Αναγκάστηκαν όμως να κατεβούν προς τα κάτω επειδή κατά τη διάρκεια του πολέμου οι Γερμανοί έκαψαν το χωριό. Κάποιοι  εγκαταστάθηκαν στη Μεσαία κι άλλοι στην Κάτω Μηλιά.

   Από την Κάτω Μηλιά κατάγεται και η γνωστή οικογένεια των Λαζαίων, που ήταν  κλεφταρματωλοί και πολέμησαν για την ελευθερία  της  πατρίδας τους. Οι Λαζαίοι ξεσήκωναν τους συγχωριανούς  τους να πολεμήσουν για την ελευθερία  τους. Έχουν τιμηθεί ως  ήρωες κι έχει γραφτεί βιβλίο για αυτούς .

Σήμερα οι κάτοικοι  του χωριού δεν ξεπερνούν  τους 1300.

   Στο χωριό υπάρχει δημοτικό και γυμνάσιο. Επίσης υπάρχει το δημαρχείο,το φαρμακείο και το κτηνιατρείο που εξυπηρετούν τις  ανάγκες των κατοίκων.

   Ο Άγιος Δημήτριος  είναι ο πολιούχος του χωριού. Επίσης  της Ζωοδόχου  πηγής  πραγματοποιούνται  κάποιες  εκδηλώσεις με χορούς.

   Όλα τα χωριά έχουν τη δική τους ιστορία και είναι ωραία να ζει κανείς εκεί. Όμως οι απαιτήσεις της σημερνής εποχής είναι πολύ  μεγάλες , για αυτό και οι περισσότεροι νέοι  προτιμούν να μένουν  στις  πόλεις.

Ζαφειροπούλου  Δήμητρα ΣΤ1

 

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ

Τον Ιούνιο του 2005 έγινε σεμινάριο εκπ/κών υπό την αιγίδα της κυρίας Χατζηασλάνη και του κυρίου Παντερμαλή. Εκεί ενημερωθήκαμε για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο μπορούσαμε να υλοποιήσουμε με τους μαθητές μας.

    Το Τμήμα Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης  του Υπουργείου Πολιτισμού κατασκεύασε εποπτικό υλικό για τους μαθητές με σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές καλύτερα και με λεπτομέρειες την ιστορία της Ακρόπολης, τα μνημεία αλλά και τους ρυθμούς της αρχιτεκτονικής, την ενδυμασία και τη λιθοξοϊκή στην αρχαιότητα. Το υλικό αυτό είναι οι λεγόμενες

« Μουσειοσκευές » με τα εξής θέματα:

1. «Πάμε στην Ακρόπολη» που περιλαμβάνει σλάιντς, παραμύθι, πληροφορίες για τα κτίσματα, μακέτα με το βράχο της Ακρόπολης κ.ά.

2. «Η ζωφόρος του Παρθενώνα» που περιλαμβάνει ένα CD-ROM για τον Παρθενώνα, την αρχιτεκτονική του, τις παραστάσεις της ζωφόρου, τα αετώματα, τα τρίγλυφα και τις μετώπες, μακέτα του Παρθενώνα, και έντυπο υλικό.

3. «Η Λιθοξοϊκή» : εργαλεία με τα οποία σκάλιζαν το μάρμαρο ή την πέτρα

4. «Αρχαία ελληνική ενδυμασία»

5. «Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου»

6. « Ένας αρχαίος ναός »: οι μαθητές γνωρίζουν με τρόπο ευχάριστο το δωρικό, τον ιωνικό και τον κορινθιακό ρυθμό

7. Αρχαία ελληνικά μουσικά όργανα

 8.Ένα DVD με θέμα: το νέο μουσείο της Ακρόπολης

( αρχιτεκτονική και πληροφορίες ).

    Αυτό το εκπαιδευτικό υλικό βρίσκεται στο Δίον (στο χώρο συνεδριάσεων, απέναντι από το μουσείο ) από τον Ιούνιο και θα παραμείνει μέχρι το Δεκέμβριο.

    Το σχολείο μας συμμετείχε σ’ αυτό με τις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄.Οι μαθητές επισκέφθηκαν το χώρο, όπου έγινε η προβολή των σλάιντς σχετικά με το βράχο της Ακρόπολης. Παρακολούθησαν στον βιντεοπροβολέα  προβολή για τον Παρθενώνα και έμαθαν κάποιες λεπτομέρειες σχετικές με την κατασκευή του, τις παραστάσεις της ζωφόρου, τα τρίγλυφα, τις μετώπες και τα αετώματα. Κατασκεύασαν μια παράσταση από τη ζωφόρο με γύψο.

    Στη συνέχεια είδαν σε βίντεο πώς χτίζεται το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Ασχολήθηκαν ανά ομάδες με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών με την παρατήρηση του Παρθενώνα στη σχετική μακέτα. Είδαν τους κίονες δωρικού, ιωνικού και κορινθιακού ρυθμού και κατασκεύασαν με σφραγίδες κίονες των ρυθμών αυτών. Στη μακέτα του βράχου της Ακρόπολης τοποθέτησαν στη σωστή θέση τα διάφορα κτίσματα. Τέλος, είδαν τα εργαλεία της λιθοξοϊκής.

    Όλο αυτό το εποπτικό υλικό κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών και μέσα από την ενασχόλησή τους μ’ αυτό έμαθαν με ευχάριστο τρόπο σημαντικά κτίσματα του βράχου της Ακρόπολης, πήραν πληροφορίες γι’ αυτά, διέκριναν τις διαφορές των τριών ρυθμών αρχιτεκτονικής κλπ.

   Οι μαθητές της ΣΤ1 εργάστηκαν και στο σχολείο. Στην αρχή μελέτησαν ένα παραμύθι με τίτλο «Περίπατος στην Ακρόπολη» με πρωταγωνιστή τον Μένωνα, ένα αγόρι της αρχαιότητας που ήθελε να επισκεφθεί το Ασκληπιείο. Μέσα απ’ αυτό γνώρισαν τα κτίσματα κάτω από το βράχο της Ακρόπολης και τα ιερά. Μετά  την επίσκεψη στο Δίον οι μαθητές έψαξαν και βρήκαν πληροφορίες και φωτογραφίες για την Ακρόπολη.

ις πληροφορίες αυτές τις ομαδοποιήσαμε κατά θέματα και οι μαθητές ανά ομάδες ασχολήθηκαν με ένα θέμα για το οποίο έπρεπε να διαβάσουν, να καταγράψουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες και να δημιουργήσουν μια αφίσα ή ένα βιβλίο σαν τουριστικό οδηγό.Τα θέματα των ομάδων ήταν:

1.   «Ο Παρθενώνας», γενικές πληροφορίες αρχιτεκτονικής

2.   Η ζωφόρος του Παρθενώνα

3.   Τα τρίγλυφα και οι μετώπες του Παρθενώνα

4.   Τα αετώματα

5.   Το Ερέχθειο - Τα Προπύλαια

    Έτσι, αυτή η μικρή έρευνα και καταγραφή βοήθησε κάθε ομάδα να εμβαθύνει στο θέμα με το οποίο ασχολήθηκε, και να εμπεδώσουν οι μαθητές καλύτερα τις πληροφορίες που είχαν πάρει κατά την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δίον. Μ’ αυτό τον τρόπο εντυπώθηκαν πολλές γνώσεις στους μαθητές, χωρίς να χρειαστεί να αποστηθίσουν, οι οποίες θα μείνουν χαραγμένες στη μνήμη τους. Γνώρισαν, άγγιξαν, κατασκεύασαν, ανακάλυψαν και έμαθαν δημιουργικά.

    Όλη αυτή η έρευνα είχε σκοπό να μάθουν οι μαθητές ότι η Ακρόπολη και τα κτίσματά της αποτελούν την πολιτιστική μας κληρονομιά που πρέπει να διατηρηθεί όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και όλη την υφήλιο, να ευαισθητοποιηθούν στην ανάγκη διατήρησής της, στην προσπάθεια αναστήλωσης του Παρθενώνα και την ανάγκη επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα. Παράλληλα, συνειδητοποίησαν ότι οι αρχαιολόγοι δεν κάνουν μόνο ανασκαφές, αλλά συναρμολογούν ευρήματα και φροντίζουν για τη συντήρησή τους.

    Πιστεύω ακράδαντα ότι όλη αυτή η προσπάθεια επέφερε θετικά αποτελέσματα.

Τζιτζιλή Φωτεινή-Δασκάλα-Υπεύθυνη του προγράμματος

 

ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

Παχυσαρκία. Μια διαταραχή που τα τελευταία χρόνια απασχολεί όλους μας και ιδιαίτερα τους γονείς που μεγαλώνουν μικρά παιδιά. Προτείναμε στον παιδίατρο κ. Καραποστόλη, γονέα μαθήτριας του σχολείου,  να μας γράψει ένα μικρό κείμενο για να ενημερωθούμε όλοι μας και αυτός ανταποκρίθηκε αμέσωςστην πρότασή μας. Τον ευχαριστούμε πολύ.

Η πιο κοινή διαταραχή θρέψης στο δυτικό κόσμο σήμερα είναι η παχυσαρκία. Είναι πλέον γεγονός ότι και στην Ελλάδα το φαινόμενο της παχυσαρκίας βρίσκεται σε συνεχή άνοδο σε όλες σχεδόν της ηλικίες.

   Τα τελευταία όμως χρόνια η παχυσαρκία εντοπίζεται κυρίως στην παιδική ηλικία με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των παιδιών. Ένα στα τρία Ελληνόπουλα είναι παχύσαρκο, ενώ την πρωτιά κατέχουν τα παιδιά που ζουν στην ΑΘΗΝΑ την ΚΡΗΤΗ και την ΘΕΣΣΑΛΙΑ.

   Ειδικότερα η παχυσαρκία εμφανίζεται στην ηλικία των 2-12 ετών και σε σχέση με το φύλλο εμφανίζεται πιο συχνά στα κορίτσια απ’ ότι στα αγόρια.

   Οι Ελληνίδες μητέρες στο μεγαλύτερο ποσοστό παραπονούνται ότι τα παιδιά τους δεν τρώνε ενώ  αυτά είναι γενικά παχύσαρκα.

ΟΡΙΣΜΟΣ

   Ο καθορισμός της παχυσαρκίας, της υπερβολικής δηλ. εναπόθεσης λίπους στο σώμα δεν είναι γενικά αποδεκτός. Ένα παιδί θεωρείται από μερικούς  παχύσαρκο όταν το βάρος του είναι >90η Ε.Θ. για την ηλικία και  το φύλο, ενώ από άλλους θεωρείται παχύσαρκο όταν το βάρος τους είναι κατά 20 % περισσότερο από το φυσιολογικό για την ηλικία και το φύλο.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ

   Όσον αφορά την ακριβή αιτιολογία της παχυσαρκίας δεν είναι ακριβώς γνωστή. Υπάρχουν όμως διάφοροι εμφανείς παράγοντες που οδηγούν σ’ αυτήν.

-  Κύρια αιτία θεωρείται η υπερφαγία και κυρίως το γεγονός ότι δεν υπάρχει αρμονία μεταξύ της λήψης και της κατανάλωσης θερμίδων.

- Αυξημένη λήψη τροφών υψηλής θερμιδικής αξίας. Γεγονός το οποίο οφείλεται στη μητέρα, η οποία νομίζει ότι το παιδί είναι πολύ αδύνατο, είτε γιατί έπασχε συχνά από αρρώστιες, είτε γιατί γεννήθηκε πρόωρα με αποτέλεσμα να δίνει πάντοτε φαγητά πλούσια σε θερμίδες.

- Απόψεις περί υγείας.

Οι περισσότερες μητέρες θεωρούν ότι το παχύ παδί είναι υγιές και το βλέπουν σαν απόδειξη της επιτυχίας του ρόλου τους.

- Μείωση της φυσικής κατάστασης και ελαττωμένη απώλεια ενέργειας.

   Κυρίως το νέο στυλ ζωής είναι αυτό που προσφέρει λίγες ευκαιρίες για κατανάλωση ενέργειας. Η εξάρτηση από το αυτοκίνητο, τα σπίτια διαμερίσματα με πολλά τηλέφωνα, σχολικά λεωφορεία για τη μεταφορά των μαθητών, η διασκέδαση με την τηλεόραση και η ενασχόληση των παιδιών με την νέα τεχνολογία οδηγούν στην παχυσαρκία.

   Αλλά  και λόγω της παχυσαρκίας το παιδί είναι νωθρό με περιορισμένη κίνηση και παιχνίδι και αποχή από τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου.

   Ένας ακόμη σοβαρός παράγοντας για την εμφάνιση της παχυσαρκίας είναι ο τρόπος ζωής στο σπίτι και οι συνήθειες διατροφής με την υπερκατανάλωση έτοιμων φαγητών.

Εάν ο ένας γονέας είναι παχύσαρκος το παιδί έχει 40 % πιθανότητα να γίνει παχύσαρκο. Εάν και οι δύο γονείς είναι παχύσαρκοι η πιθανότητα αυξάνει στο 65 % και φτάνει στο 80 % αν υπάρχει και άλλο παιδί στην οικογένεια παχύσαρκο.

   Υπάρχει όμως, σπάνια και σε ποσοστό 2 % και η ενδογενής παχυσαρκία, η οποία οφείλεται κυρίως σε ενδοκρινικά νοσήματα όπως Υποθυροειθισμός –Σακχαρώδης διαβήτης και διάφορα σύνδρομα.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ:

   Οι συνέπειες της παχυσαρκίας στην παιδική ηλικία είναι πολύ σοβαρές και διακρίνονται σε άμεσες και απώτερες.

- Το παχύσαρκο παιδί αντιμετωπίζει άμεσα ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα με σοβαρές επιπτώσεις όπως την μη αποδοχή και την απομόνωση κυρίως στο σχολείο.

-Αναπνευστικά προβλήματα –άπνοιες στον ύπνο συχνές λοιμώξεις –κρίσεις άσθματος.

- Διαταραχές της αύξησης με προηγμένη οστική      ηλικία. Αρχικά αύξηση του ύψους – πρώιμη ήβη και τελικά το ύψος να είναι μικρότερο των άλλων παιδιών.

-Ορθοπεδικά προβλήματα με πλατυποδία, κυρτά πόδια, αρθραλγίες.

-Υπερλιπιδαιμία –Ταχυκαρδία

-Υψηλή πίεση αίματος

-Διαταραχές του μεταβολισμού της γλυκόζης

   Ως απώτερη συνέπεια θεωρείται η μετάπτωση σε παχύσαρκο ενήλικα με όλες τις συνέπειες που συνεπάγεται, όπως σακχαρώδη διαβήτη , υπέρταση, σοβαρές καρδιοπάθειες  

ΠΡΟΛΗΨΗ

   Σε ότι αφορά τη θεραπεία του προβλήματος εδώ ισχύει το γνωστό μας «η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία».

   Η πρόληψη ιδιαίτερα σε οικογένειες παχύσαρκων, πρέπει να αρχίζει από πολύ νωρίς, από την έγκυο ακόμη, που δεν πρέπει να παίρνει πολύ βάρος.

Συνεχίζεται μετά την γέννηση του παιδιού με την σύσταση και την προώθηση του μητρικού θηλασμού, τη χρησιμοποίηση στερεών τροφών μετά τον 6ο μήνα ζωής. Η εφαρμογή υγιεινής διατροφής σε όλη την μετέπειτα ζωή και η υπενθύμιση των σοβαρών συνεπειών της παχυσαρκίας από ειδικούς ή συστηματικά από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας  είναι παράγοντες που μπορεί να συμβάλουν αποφασιστικά στην πρόληψη της παχυσαρκίας.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

   Η αντιμετώπιση του προβλήματος πρέπει να γίνεται με δίαιτα, που δεν πρέπει να είναι αυστηρή, γιατί ούτε το παιδί θα τη δεχτεί εύκολα, αλλά και γιατί μπορεί να επηρεαστεί η ανάπτυξη του. Γι’ αυτό θα πρέπει να γίνεται από ειδικό.

   Παρ’όλα αυτά καμία δίαιτα δεν είναι αποτελεσματική όταν χρησιμοποιηθεί μόνη ακόμη και αν εφαρμοστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά θα πρέπει να γίνεται πάντα σε συνδυασμό με άσκηση.

   Το βάδισμα και το τρέξιμο είναι ο καλύτερος τρόπος άσκησης γιατί μπορούν να γίνουν χωρίς όργανα, έχοντας παρέα άλλους φίλους.

   Στο παιδί πρέπει να συνιστάται να περπατάει προς και από το σχολείο και να παίρνει μέρος σ’ όλες τις αθλητικές δραστηριότητες.

   Παρ’ όλα αυτά  κανένα παχύσαρκο παιδί δεν θα χάσει βάρος και δεν θα παραμείνει αδύνατο αν δεν γίνει πραγματική προσπάθεια από το περιβάλλον του.

Καραποστόλης Κων/νος-Παιδίατρος

 

ΣΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΜΑΣ

Δύο εξαίρετοι δάσκαλοι, καλοί οικογενειάρχες και αγαπητοί φίλοι αποφάσισαν πριν λίγο καιρό να αφήσουν το χώρο της εκπαίδευσης μετά από πολύχρονη και δημιουργική πορεία  στο χώρο αυτό.

 

  Την αρχή έκανε ο εκλεκτός συνάδελφος Πλασταράς Γιώργος, ο οποίος τον περασμένο Γενάρη αποφάσισε να συνταξιοδοτηθεί και να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στον εαυτό του, στην οικογένειά του (την αγαπητή συνάδελφο Μπαμπάνη Μελπομένη και τα δύο του παιδιά) και τους φίλους του. Ο Γιώργος υπηρέτησε σε αρκετά σχολεία και τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια στο σχολείο μας.

  Τον περασμένο Σεπτέμβρη αποφάσισε να συνταξιοδοτηθεί και ο αγαπητός συνάδελφος Τσινίκος Γιώργος για να ασχοληθεί και αυτός με τον εαυτό του, την οικογένειά του (την αγαπητή συνάδελφο Τόκου Βάσω και τα δύο του παιδιά) και τους φίλους του. Ο Γιώργος υπηρέτησε σε σχολεία του νομού και τα τελευταία δεκαέξι χρόνια στο σχολείο μας στο οποίο υπήρξε υποδιευθυντής για δώδεκα χρόνια.

  Οι δυο συνάδελφοι ήταν και είναι πολύ αγαπητοί σε όλους, μαθητές, γονείς και συναδέλφους, αφού τους διέκρινε το ήθος τους, η συνέπεια και η δημιουργικότητα. Είμαστε σίγουροι ότι και τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσουν να είναι κοντά μας με συχνές επισκέψεις στο χώρο του σχολείου μας, αλλά και με αρκετές φιλικές συναντήσεις.

   Και οι δυο γιόρτασαν τη μετάβασή τους στο άλλο στάδιο της ζωής τους με δυο πολύ ωραίες βραδιές με συναδέλφους και φίλους τους, όπου κυριάρχησαν οι αναμνήσεις, η καλή παρέα και η μουσική.

   Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας τους εύχονται ολόψυχα να έχουν πάντα υγεία και να είναι ευτυχισμένοι με τις οικογένειές τους.

 

 

ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Α΄ - Β΄ - Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

  • Οι περιπέτειες του Τζακ και της Πετ (Εκδόσεις Στρατίκη)

  • Οι σκαντζόχοιροι και το μαγικό φίλτρο (Εκδόσεις Σαββάλας)

  • Μια δύσκολη μετακόμιση (Εκδόσεις Μίλητος)

  • Ιβάν ο τρομερός  (Εκδόσεις Μίλητος)

  • Μια φορά κι έναν καιρό στην Ξωτικοχώρα (Εκδόσεις Φυτράκης)

  • Άννα Φράνκ (Εκδόσεις Εμπειρία Εκδοτική)

  • Η οδοντογλυφίδα που έγινε οδοντογλυφίδα (Εκδόσεις Πατάκης)

 

Δ΄ - Ε΄ - ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

  • Το μαγικό μυστικό της Μυρτώς (Εκδόσεις Μίλητος)

  • Ζήτημα χρόνου - Παιδιά του πολέμου (Εκδόσεις Σαββάλας)

  • Καταδίωξη μέσα στη νύχτα (Εκδόσεις Μίλητος)

  • Ραμί, το λυκόπαιδο των Ινδιών  (Εκδόσεις Μίλητος)

  • Μαστριγάργαρος (Εκδόσεις Κέδρος)

  • Η Νεραιδόσκονη και η αναζήτηση της αιωνιότητας  (Εκδόσεις Πατάκης)

  • Μαγικά άλογα (Εκδόσεις Πατάκης)

Από το βιβλιοπωλείο “Μάτι”

 

ΑΝΕΚΔΟΤΑ

Μια κυρία μπαίνει σε ένα ζαχαροπλαστείο:

-Θα ήθελα ένα καμένο κέικ!

-Μα καλά γιατί το θέλετε καμένο;

Για να νομίζει ο άντρας μου ότι το έκανα εγώ!

 

Κάποτε ένας Ινδιάνος ήθελε να αλλάξει το όνομά του. Πάει στον αρχηγό και του λέει:

-Θέλω να αλλάξω το όνομά μου.

-Πώς σε λένε;

-Πέτρα που έπεσε στη θάλασσα.

-Και πώς θέλεις να σε λένε;

-Μπλουμ!!

            Ξανθίππη Πολυζοπούλου Δ2

 

-Δεν ντρέπεσαι Κωστάκη; Οι συμμαθητές σου έγραψαν τρεις σελίδες έκθεση και συ μόνο 5 γραμμές; Γιατί;

-Μα το θέμα κύριε ήταν

 «Η οικονομία»!

Γιώργος Τσερτικίδης Δ2

 

Μια παχουλή κοιτάζεται στο μαγικό καθρέφτη:

-Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, πες μου ποια είναι η πιο όμορφη σε όλη τη χώρα;

-Τραβήξου στην άκρη γιατί δε βλέπω τίποτα!

Τμήμα Γ3

Ένας πελάτης σε μια κάβα ποτών:

-Θα ήθελα ένα μπουκάλι κρασί.

-Τι προτιμάτε κύριε, άσπρο ή κόκκινο;

-Δε με νοιάζει, τυφλός είμαι!

 

 

Ο πατέρας συμβουλεύει το παιδί του:

-Παιδί μου πρέπει να μάθεις πολλά γράμματα για να βγάζεις εύκολα το ψωμί σου.

-Ποπό! Φαντάσου τότε μπαμπά, τι γράμματα πρέπει να ξέρει ο φούρναρης που βγάζει τόσα ψωμιά κάθε μέρα!

Κατερίνα Λιακοπούλου Δ2

ΚΟΥΦΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

   Ξέρετε πως ένα κοτόπουλο δεν μπορεί να πετάξει περισσότερο από …13 δευτερόλεπτα;

   Ξέρετε πως οι καμήλες έχουν … 3 βλέφαρα;

   Ξέρετε πως οι ακρίδες έχουν τα’ αυτιά τους στα πίσω πόδια;

   Ξέρετε πως όταν έχετε γενέθλια άλλα 9.000.000 άνθρωποι περίπου έχουν την ίδια μέρα με σας;

Πιατίδου Μαρία Ε2

ΑΡΧΑΙΟΣ ΑΒΓΟΠΟΛΕΜΟΣ

ΟΙ Ρωμαίοι στις 15 Μαΐου προς τιμή του Διόνυσου και της Αφροδίτης συνήθιζαν τον πετροπόλεμο με αβγά .. μελάτα. Σ’ αυτό το γλέντι έπαιρναν μέρος όλες οι τάξεις και πολλές φορές κρατούσε για εβδομάδες. Μάλιστα λένε ότι ήταν ο αβγοπόλεμος το αγαπημένο παιχνίδι του Νέρωνα.

Αυτή η ιστορία συνεχίστηκε για λίγα χρόνια και στο Βυζάντιο αλλά σιγά σιγά έσβησε.

Πέτρος Γαλανόπουλος Γ1

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ