Κεντρική σελίδα Επάνω 1ο Τεύχος 2ο Τεύχος 3ο Τεύχος 4ο Τεύχος 5ο Τεύχος 6ο Τεύχος 7ο Τεύχος 8ο τεύχος 9ο Τεύχος Βράβευση 10ο Τεύχος 11ο Τεύχος 12ο Τεύχος 13ο τεύχος 14ο τεύχος 15ο τεύχος 16o τεύχος

 

  • Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ

  • Η Λίτσα Ψαραύτη στο σχολείο μας

  • Η μουσική στη ζωή μας

  • Αμαντέους Μότσαρτ

  • Παιδικά ποιήματα - Ποιήματα      

  • Ανέκδοτα

  • Κάπνισμα και Υγεία

  • Σκέφτομαι και γράφω

  • Προγράμματα ΠΕ και ΑΥ

  • Πλατανάκια-Κονταριώτισσα-Νέα Έφεσος

  • Αποχαιρετώντας το σχολείο μας

  • Φωτορεπορτάζ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΟΙΚΑΔΕ”

Το Σχολείο μας φέτος συμμετέχει, με την Ε1 τάξη, σε ένα καινοτόμο  εκπαιδευτικό πρόγραμμα  που εκπονεί  από το 1999 η Τράπεζα Κύπρου, για τα ελληνόπουλα  όλου του κόσμου. Το πρόγραμμα αυτό ονομάζεται « Οίκαδε» και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας της  Κύπρου.

Το πρόγραμμα επιδιώκει να συμβάλλει:

   Στην ενίσχυση της ελληνικής γλώσσας και συνείδησης μέσα από την επικοινωνία δημοτικών σχολείων Ελλάδας και Κύπρου με ελληνόφωνα σχολεία του εξωτερικού».

   Στην προετοιμασία για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην κοινωνία της πληροφορίας.     

Η «ζωντανή» επικοινωνία των σχολείων είναι βασική προτεραιότητα του Οίκαδε, καθώς πέρα από τον εμπλουτισμό των γνώσεων, επιδιώκεται η δημιουργία ζεστών ανθρώπινων σχέσεων μεταξύ των επικοινωνούντων σχολείων.

Κύριοι παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος Οίκαδε είναι:

   Η ανάπτυξη δεσμών φιλίας και αλληλεγγύης μεταξύ των παιδιών του ελλαδικού χώρου και του απόδημου ελληνισμού. Η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και συλλογικότητας με απώτερο στόχο την ανάπτυξη ισχυρών σχέσεων μεταξύ όλων των Ελλήνων.

   Η συνειδητοποίηση από τα παιδιά της οικουμενικής και διαχρονικής διάστασης του ελληνισμού.

  Η ενίσχυση της ελληνικής πολιτισμικής και γλωσσικής ταυτότητας στο πλαίσιο μιας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας.

   Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας στην  εκπαιδευτική  πράξη   και η   εξοικείωση  των  παιδιών   με  την πρωτοπορία της Κοινωνίας της Πληροφορίας.

   Η καλλιέργεια της ικανότητας των μαθητών για κριτική προσέγγιση των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας και η δημιουργία   δυνατοτήτων   της   δια   βίου   ανανέωσης  γνώσεων   και δεξιοτήτων.

   Η   σύνδεση   της   σχολικής   εργασίας   με   τη   σύγχρονη   κοινωνική πραγματικότητα.

   Η συμβολή  στην  ανάπτυξη  της προσωπικότητας των μαθητών με ισχυρή   αυτοαντίληψη,   συναισθηματική   σταθερότητα,   κριτική   και διαλεκτική ικανότητα καθώς και θετική διάθεση για συνεργασία και αυτενέργεια   -   μια   προσωπικότητα   υπεύθυνη,   δημοκρατική  και ελεύθερη.

   Οι στόχοι και οι επιδιώξεις του προγράμματος επιτυγχάνονται μέσα από 13 τηλεσυναντήσεις των μαθητών κάθε ομάδας σχολείων.  Στην ομάδα του σχολείου μας ανήκουν και τα σχολεία:

8ο Δημ. Σχ. Γιαννιτσών και Δημ. Σχ. Γαβαλούς Αιτωλοακαρνανίας.  

   Ορισμένες τηλεσυναντήσεις προγραμματίστηκαν να γίνουν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους και οι υπόλοιπες θα συνεχιστούν στο επόμενο σχ. έτος.

   Στην πρώτη μας τηλεσυνάντηση  θα γίνει μια γνωριμία των τόπων, των σχολείων και των μαθητών.

   Τα παιδιά κάθε τάξης «προσκαλούν» τα παιδιά  της άλλης τάξης και της άλλης χώρας, σε ένα οδοιπορικό, μια περιήγηση, επιλέγοντας και προβάλλοντας τον τόπο τους, από ιστορικο-αρχαιολογική, γεωγραφική, περιβαλλοντική, λαογραφική, πολιτιστική σκοπιά.

   Στο επόμενο τεύχος της «Πένας  μας» μπορούμε να έχουμε και τις εντυπώσεις των μαθητών από την πορεία του «Οίκαδε».

Η υπεύθυνη του  προγράμματος Μαυρομάτη Δήμητρα

Η ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

    Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας  και των Νηπιαγωγείων, πραγματοποίησε μια πολύ όμορφη εκδήλωση  στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου για το παιδικό βιβλίο.

    Καλεσμένη ήταν η Λίτσα Ψαραύτη, μια πολύ σπουδαία «συγγραφέας παιδικών βιβλίων» με πολλά βιβλία στο ενεργητικό της, η οποία εντυπωσίασε τους γονείς και τους μαθητές που την άκουσαν.

    Η συγγραφέας με χιούμορ και αμεσότητα τόνισε τη σημασία που έχει στην παιδική ηλικία η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων, έτσι ώστε να διαμορφωθεί η προσωπικότητα των παιδιών. Στη συνέχεια απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών σχετικά με την ίδια, το έργο της αλλά και γενικότερα θέματα.

    Στο χώρο της εκδήλωσης λειτουργούσε έκθεση βιβλίου με βιβλία της ίδιας, αλλά και άλλων συγγραφέων, σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο «Ηλιάτορας».

    Ήταν μια πολύ ωραία εκδήλωση στην οποία παραβρέθηκαν πολλοί γονείς, μαθητές και φίλοι του σχολείου. Η παρουσία της συγγραφέα στο χώρο του σχολείου, έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά και τους γονείς τους να έρθουν σε επαφή μαζί της, να ακούσουν και να μάθουν από “πρώτο χέρι” τις σκέψεις της έτσι ώστε να ωφεληθούν όσο περισσότερο γίνεται. Την ευχαριστούμε πολύ.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ

   Η Λίτσα Ψαραύτη γεννήθηκε στη Σάμο το 1936. Αποφοίτησε από το Πυθαγόρειο Γυμνάσιο. Σπούδασε ξένες γλώσσες στη Αθήνα κι εργάσθηκε πρώτα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών και μετά στην Αμερικανική Πρεσβεία από όπου παραιτήθηκε για να ασχοληθεί με το παιδικό βιβλίο.

Τα βιβλία της βραβεύτηκαν πολλές φορές από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά κλπ.

   Τα βιβλία της έχουν κάνει πολλές εκδόσεις, είχαν εξαιρετικές κριτικές από τα πιο αξιόλογα περιοδικά και εφημερίδες, ήταν το αντικείμενο πολλών φοιτητικών εργασιών και διδάχθηκαν σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια

ΜΕΡΙΚΑ  ΕΡΓΑ ΤΗΣ

Ηρακλής (μυθολογία). Αθήνα, Άγκυρα

Oι τελευταίοι ήρωες. Αθήνα, Πατάκης

Το τσίρκο και ο νάνος Γολιάθ. Αθήνα, Πατάκης

Η εκδίκηση των μανιταριών. Αθήνα, Άγκυρα

Ο λόφος με τις λιχουδιές. Αθήνα, Πατάκης

Στα βήματα του Σαμοθήριου. Αθήνα, Καστανιώτης

Το διπλό ταξίδι. Αθήνα, Πατάκης

Το αυγό της έχιδνας. Αθήνα, Πατάκης

Η εξαφάνιση. Αθήνα, Πατάκης

Τα δάκρυα της Περσεφόνης. Αθήνα, Πατάκης

Το χαμόγελο της Εκάτης. Αθήνα, Πατάκης

Το μυστικό τετράδιο. Αθήνα, Πατάκης

Επικίνδυνα παιχνίδια. Αθήνα, Πατάκης

Άρωμα καλοκαιριού. Αθήνα, Περίπλους

Ανάσες και ψίθυροι του δάσους. Αθήνα, Πατάκης

Οι άγγελοι του ουρανού. Αθήνα, Πατάκης

Γιαπαλής Κωνσταντίνος, Δρούγκα Ελένη, Καλκιτενίδης Κωνσταντίνος, Ντερβίσι  Θεοχάρης,  Σταυρίδου  Φιλιώ, Τομπουλίδου Ντίνα Ε1

 

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

Η μουσική κατέχει εξέχουσα θέση στη ζωή του ανθρώπου. Από τις πρώτες ώρες της ύπαρξης του (κυοφορούμενο έμβρυο) μαθαίνει να ζει με το ρυθμό (χτύποι της καρδιάς της μητέρας). Η μουσική του εμπειρία συνεχίζεται με τους ήχους του περιβάλλοντος (φυσικό-κοινωνικό) και εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου.

  Όταν η μουσική πάρει πιο οργανωμένη μορφή (μουσική αγωγή), έχει τη δύναμη να επηρεάσει όλους τους τομείς ανάπτυξης του ατόμου (κοινωνικός, συναισθηματικός, ψυχολογικός, σωματικός κ.α). Η μουσική ως μια μορφή της αισθητικής αγωγής και της καλλιτεχνικής έκφρασης, θεωρείται επί αιώνες ένα κατάλληλο μέσο για την εκπαίδευση βάσει του αρχαίου ιδεώδους. «Είναι για την ψυχή ό,τι ή γυμναστική για το σώμα». Η «καλή» μουσική είναι το πλέον κατάλληλο μέσο για τη διαμόρφωση του (καλού και ευγενούς ανθρώπου) καθώς επηρεάζει θετικά την ψυχή του ανθρώπου.

   Πιο συγκεκριμένα ο ρόλος της μουσικής στο χώρο της εκπαίδευσης είναι αδιαμφισβήτητα σημαντικός καθώς η σπουδαιότητά της έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι επιδρά στην ψυχή, στο πνεύμα και στο σώμα του ανθρώπου, επιδρά καταλυτικά στη συναισθηματική και κοινωνική ζωή του παιδιού και στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, εξαγνίζει τη φαντασία, εξυψώνει αισθήματα ζωτικής σημασίας, και αποτελεί πολιτιστικό αγαθό.

   Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μια στροφή προς την πρακτική εφαρμογή της μουσικής στην εκπαίδευση που στηρίζεται στην ιδιομορφία και ιδιαιτερότητα της να ενισχύει σε καθημερινή βάση τις ανθρώπινες ικανότητες (ακουστική ικανότητα, κινητική ικανότητα) και να ικανοποιεί τις καθημερινές ανάγκες (χαρά, απόλαυση).

   Η μουσική στην εκπαίδευση συμβάλει στην επίτευξη μουσικών και μη μουσικών στόχων με απώτερο σκοπό την «ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη του παιδιού». Γι’ αυτό η διδασκαλία της μουσικής στο Δημοτικό Σχολείο είναι απαραίτητη και θα πρέπει να αναγνωρισθεί να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην οργάνωση και συστηματική παρουσία της στον χώρο της εκπαίδευσης, κάτι που ήδη προωθείται τα τελευταία χρόνια μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.

Φανή Παπαντωνίου-Εκπαιδευτικός Μουσικής του Σχολείου

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ

(Volfgang Amade Mozart )

   Γεννήθηκε στο Σάλτσμπουργκ και πέθανε στη Βιένη σε ηλικία 35 ετών (1756-1791). Είναι ένας από τους σπουδαιότερους συνθέτες μουσικής που παρουσιάστηκαν στην ιστορία αυτής της τέχνης.  

 Ο Μότσαρτ διδάχθηκε από τον πατέρα του Λεοπόλδο από το τέταρτο έτος της ηλικίας του (αρχικά μουσική, αργότερα και άλλα μαθήματα) και παρουσιάστηκε στο κοινό, μαζί με την αδελφή του Μαρία ‘Αννα, σαν ένα «παιδί θαύμα» (για πρώτη φορά το 1761 στο Σάλτσμπουργκ).

Το πρώτο ταξίδι για συναυλίες του νεαρού Μότσαρτ τον οδήγησε τον Ιανουάριο 1762 στο Μόναχο. Εκεί έπαιξε μπροστά στην αυτοκράτειρα Μαρία Θηρεσία

   Από τον Ιούνιο 1763 έδωσε ο εξάχρονος βιρτουόζος συναυλίες στο Παρίσι και στο Λονδίνο, καθώς και ως προσκεκλημένος πολλών Γερμανών ηγεμόνων. Αυτά τα ταξίδια  έδωσαν στον Μότσαρτ την ευκαιρία να συναντηθεί με σημαντικούς μουσικούς της εποχής του. Ο σπουδαιότερος από αυτούς ήταν στο Λονδίνο ο Γιόχαν Κρίστιαν Μπαχ, o οποίος και επηρέασε σημαντικά τον Μότσαρτ στη σταδιοδρομία του. 

   Το ξεκίνημα του Μότσαρτ στη Βιένη ήταν ελπιδοφόρο. Ο Μότσαρτ άρχισε να συνθέτει μανιωδώς - περίπου τα μισά από τα έργα του γράφτηκαν στα 10 χρόνια της παραμονής του στη Βιένη. Σύντομα παρουσιάστηκε σαν διοργανωτής συναυλιών, σαν βιρτουόζος πιανίστας αλλά και σαν μέλος ορχήστρας σε ιδιωτικές συναυλίες (ακαδημίες) σαν μαέστρος σαν σημαντικός συνθέτης.

     Το πλούσιο έργο του περιλαμβάνει κονσέρτα για βιολί, κονσέρτα για πιάνο, σερενάτες, συμφωνίες, εκκλησιαστική μουσική, όπερες κλπ. Περίφημες όπερες του Μότσαρτ που ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν από το κοινό είναι οι: “Απαγωγή από το Σεράι, “Μαγικός Αυλός”, “Γάμοι του Φίγκαρο”, “Ντον Τζιοβάνι” και “Ετσι κάνουν όλες”

       Ο Μότσαρτ ήταν ασθενής ήδη από το τέλος του καλοκαιριού 1791, αλλά στις αρχές Δεκεμβρίου παροέκυψε μία δραματική επιδείνωση, η οποία και τον οδήγησε στο θάνατο. Ο Μότσαρτ άφησε, εκτός από τη χήρα του, δύο παιδιά: Τον Κάρολο (1784-1858), και τον Βόλφγλανγκ (1791-1844), συνθέτη, πιανίστα και μαέστρο περιορισμένου βεληνεκούς.

    Ο μεγάλος συνθέτης Μότσαρτ κηδεύτηκε φτωχικά σε ένα μαζικό τάφο στο νεκροταφείο του ‘Αγιου Μαρξ. Στα τέλη του 20ου αιώνα έκρινε μια επιτροπή μουσικολόγων από αμερικάνικα πανεπιστήμια ότι ο Μότσαρτ ήταν ο σημαντικότερος συνθέτης της δεύτερης χιλιετίας και η εισαγωγή στην όπερα «Οι γάμοι του Φίγκαρο» το σημαντικότερο έργο του. 

Μαχρέμη Ρωξάνη Γ1-Αλεξανδρίδου Συμέλα, Βοροπάεβ Διονύσης, Μαρινοπούλου Ελένη,

Σοϊλεμεζίδης  Δημήτρης, Σοϊλεμεζίδου  Συμέλα, Φακοπουλίδης Κωνσταντίνος Ε1-Θεοχάρη Κατερίνα ΣΤ3

Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΚΑΙ Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ

        Μια φορά  κι  έναν  καιρό ζούσε  σε ένα χωριό μια κοπέλα που την έλεγαν Τζίλ. Αυτή  δεν είχε γονείς γιατί πέθαναν σε ένα  δυστύχημα την  μεγάλωσε η θεία της  που την  έλεγαν  Κλειώ. Η θεία της  ήταν κομμώτρια και μάγισσα.

         Έτσι η Τζίλ  όταν θα μεγάλωνε θα γινόταν μάγισσα. Αλλά ο νόμος των μαγισσών λέει «αν θέλεις να παντρευτείς έναν άντρα πρέπει να τον μαγέψεις» αλλιώς δεν θα ξανά ακούσεις την λέξη μαγεία.

         Τον ίδιο καιρό ζούσε σε ένα παλάτι  ένα πριγκιπόπουλο που τον έλεγαν Αντώνιο. Αυτός είχε γονείς την βασίλισσα  Πουτίγκα και τον βασιλιά Ταύρο. Μια μέρα ο πρίγκιπας είχε γενέθλια και κάλεσε όλες τις πριγκίπισσες  γιατί  έπρεπε να διαλέξει γυναίκα για να  παντρευτεί. Από στόμα  σε στόμα έφτασε στα αυτιά της Τζίλ. Αυτή ρώτησε την θεία της αν μπορεί να πάει αλλά  εκείνη είπε όχι. Το ίδιο βράδυ η Τζίλ  περίμενε να κοιμηθεί η θεία της για να ξεκινήσει για το χορό. Μόλις λοιπόν πήγε για  ύπνο αυτή έβαλε καλό φουστάνι , παπούτσια και ξεκίνησε με τα πόδια για το χορό.

         Στην πόρτα του παλατιού της ζήτησαν πρόσκληση. Αυτή συνειδητοποίησε  ότι ήταν ακάλεστη στη γιορτή αλλά ήθελε να μπει μέσα καιν δεν το έβαζε κάτω και έβαλε τις φωνές. Ο πρίγκιπας  άκουσε τις φωνές και βγήκε έξω. Ρώτησε τους στρατιώτες τι συμβαίνει εδώ. Οι στρατιώτες του απάντησαν πως αυτή η κυρία δεν έχει πρόσκληση αλλά επιμένει να μπει μέσα. Εκείνος τη ρώτησε αν είναι πριγκίπισσα  και εκείνη απάντησε πως είναι. Πέρασε μέσα λοιπόν και χόρευαν όλο το βράδυ. Ο πρίγκιπας την ερωτεύτηκε επειδή τον μάγευε.  

        Μετά από λίγες μέρες παντρεύτηκαν και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

                           Κωνσταντίνα Τομπουλίδου   Ε1

 

ΑΝΟΙΞΗ

 Άνοιξη! Τι ωραία εποχή!

Ανθίζουν τα λουλούδια.

Τα πουλάκια τραγουδούν

χαρούμενα τραγούδια.

 

Μικροί μεγάλοι χαίρονται

πηγαίνουν εκδρομούλες

τρώνε, πίνουνε, γελούν

και κάνουνε χαρούλες.

 

Τα παιδιά βγαίνουν στις αυλές

και παίζουνε παιχνίδια,

γεμίζει η καρδιά τους

με όμορφα στολίδια!

Χατζή Νίκος, Κουτλουμπάσης Σωτήρης,

Χότζα Αουρέλ, Ραμά Αντζελιάνο,

Σοϊλεμετζίδης Δημήτρης, Σκέμπι Πολυξένη, Τζότζι Πάμελα, Κουτλουμπάση Γεωργία, Χουμπούλοβα Μαρία (Τάξη Υποδοχής)

ΑΣΤΡΟΦΕΓΓΙΑ

 Άστρα πολλά, άστρα μικρά.

Ω! Τι τρελή νυχτιά!

Αστροφεγγιά! Χρυσή βραδιά!

 

Άστρα πολλά, μες στη νυχτιά

κι ένα ολόγιομο φεγγάρι

φέγγει μέσα στο σκοτάδι.

 

Αστροφεγγιά, αστροφεγγιά!

Είναι ωραία η νυχτιά.

Κάτω απ’ τ’ αστέρια τ’ αργυρά

παίζουν τα γελαστά παιδιά.

 

Παπακωνσταντίνου Αντώνης, Τζουνίδου Εμμέλεια, Θώμου Κωνσταντίνα  Γ1

 

 

ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

Παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος η 31 Μαΐου ...

...και οι Έλληνες εξακολουθούν να κατέχουν διπλή πρωτιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες, στις τελευταίες μάλιστα με ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά.

Θλιβερά τα στοιχεία για την Ελλάδα

- Είναι μία από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη σε σχετικό αριθμό κατανάλωσης τσιγάρων.

- Πρόσφατα στοιχεία αναφέρουν ότι το 67% των καπνιστών είναι άνδρες, αλλά παρατηρείται μεγαλύτερη αύξηση των καπνιστριών.

- Η Ελλάδα καταλαμβάνει διεθνώς την έβδομη θέση στη διαφημιστική δαπάνη για καπνό μετά τον Καναδά, τη Γαλλία, την Αυστραλία, τη Νορβηγία, τη Νέα Ζηλανδία και την Ιρλανδία.

Το κάπνισμα ευθύνεται για το 14% όλων των θανάτων στην Ευρώπη.

 Ο κίνδυνος για τις καπνίστριες των 35 και άνω τσιγάρων την ημέρα είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σύγκριση με τις μη καπνίστριες.

Από σχετική μελέτη του ΕΛΙΚΑΡ, βγαίνουν τα εξής στοιχεία:

-Το συστηματικό κάπνισμα (τουλάχιστον ένα πακέτο ημερησίως) τριπλασιάζει τον κίνδυνο εκδήλωσης εμφράγματος ή ασταθούς στηθάγχης σε άτομα μέσης ηλικίας.

- Καπνιστικά πρότυπα από το οικογενειακό περιβάλλον σχεδόν διπλασιάζουν την πιθανότητα ανάπτυξης ανάλογων συνηθειών, ενώ τετραπλασιάζουν τον κίνδυνο εκδήλωσης στεφανιαίας νόσου σε σχέση με άτομα που δεν είχαν καπνιστικές επιρροές από την οικογένεια.

- Στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα φαίνεται να παρουσιάζονται μετά τα δύο πρώτα έτη διακοπής του καπνίσματος, ενώ τα πέντε έτη διακοπής βρέθηκε να αποτελούν καθοριστικό χρονικό διάστημα για τη μείωση του κινδύνου, τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες.

   Σημαντική όμως πηγή κινδύνου για όλυς μας είναι το “παθητικό κάπνισμα”. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) επισημαίνει ότι το φαινόμενο έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις, καθώς έχει χαρακτηριστεί ως η τρίτη προλήψιμη αιτία θνησιμότητας. Με βάση τα αποτελέσματα έρευνας, στο αίμα και τα ούρα των παθητικών καπνιστών περιλαμβάνονται οι ίδιες ακριβώς ουσίες που ανιχνεύονται και στους καπνιστές, δηλαδή η νικοτίνη, και διάφορες καρκινογόνες ουσίες.

Το παθητικό κάπνισμα θεωρείται υπεύθυνο για έναν αριθμό ασθενειών όπως 

η στεφανιαία νόσος, ο καρκίνος του πνεύμονα, του φάρυγγα, του οισοφάγου, του στόματος, των νεφρών, ερεθισμός των ματιών, ρινικά συμπτώματα, βήχα, κεφαλαλγίες και κρίσεις βρογχικού άσθματος.

   Επίσης το παθητικό κάπνισμα έχει δυσμενείς επιπτώσεις σε διάφορες κατηγορίες ατόμων: στις εγκύους αφού μπορεί να προκαλέσει αποβολές, καθώς και πλήθος προβλημάτων στα παιδιά που θα γεννηθούν, σε ηλικιωμένους και ειδικά σε άτομα με αναπνευστικά προβλήματα, αφού μπορεί να επιδεινώσει την κατάστασή τους, ακόμα και να προκαλέσει κρίσεις άσθματος.

-Οι παθητικοί καπνιστές έχουν 48% περισσότερες πιθανότητες εκδήλωσης στεφανιαίας νόσου από τους μη καπνιστές που εργάζονται σε μη καπνιστικό περιβάλλον.

   Κατά το παθητικό κάπνισμα εισπνέονται:

- 4.000 περίπου βλαβερές ουσίες, 50 από τις οποίες είναι αποδεδειγμένα καρκινογόνες, όπως το βενζοπυρένιο, η νιτροζοκορνικοτίνη, οι αρωματικές αμίνες, τα βινυλοχλωρίδια και τα ραδιενεργά στοιχεία (π.χ., παλώνιο 210)

- Σοβαρές ποσότητες ερεθιστικών και τοξικών ουσιών, όπως η αμμωνία, η φορμαλδεΰδη, το μονοξείδιο του άνθρακα, η νικοτίνη, το τολουένιο, …

   Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι το κάπνισμα, ως καθημερινός τρόπος ζωής, είναι σήμερα υπεύθυνο για 1,2 εκατομμύρια θανάτους στην Ευρώπη. Ο αριθμός αυτός θα εξακολουθήσει να μεγαλώνει και υπολογίζεται ότι το 2020 θα φτάσει τα δύο εκατομμύρια, εάν δεν πάρουμε τα ανάλογα μέτρα.

ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ

-Μετατρέπουμε το σπίτι μας σε χώρο στον οποίο απαγορεύεται το κάπνισμα.

-Βάζουμε πόστερ και κάρτες που να υπενθυμίζουν στους καλεσμένους μας ότι το κάπνισμα απαγορεύεται.

-Υποστηρίζουμε τις τοπικές επιχειρήσεις και τα εστιατόρια όπου απαγορεύεται το κάπνισμα.

-Ενθαρρύνουμε τους συγγενείς και φίλους μας να υιοθετήσουν συμπεριφορές προς αυτή την κατεύθυνση.

Πληροφορίες από το Διαδίκτυο

Αλεξανδρίδου Βάσω, Ζαχούλης Παναγιώτης, Παυλίδου Άννα,

 Καλπακίδης Κωνσταντίνος, Χαντζαρίδης Λεωνίδας,

Μόσχα  Νικολίνα Ε1

 ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ

Ένα ζωάκι που αγαπώ

   Έχω ένα σκυλάκι στη γιαγιά μου. Είναι μαλλιαρό με μαύρο τρίχωμα .

   Το λένε Ρεξ και είναι παιχνιδιάρικο. Το αγαπώ πολύ. Το αγαπάω γιατί όταν γυρνάω

από το σχολείο με γλείφει τα χέρια μου. Έχω και μια γάτα και η γάτα τη τραβάει !

   Τότε ο σκύλος την κυνηγάει.                                                                                  

 Χάρης Ποικιλίδης Α1

Η εκδρομή μας στο γήπεδο

  Χτες το πρωί πήγα με το με σχολείο μου στο γήπεδο.

   Η κυρία μας είπε να κάνουμε ζευγάρια. Μετά κατεβήκαμε κάτω και κάναμε γραμμές.

   Σε λίγο ξεκινήσαμε και λέγαμε τραγούδια.

   Όταν φτάσαμε, είχε πολύ ήλιο και πήγα με τη φίλη μου σε μια σκιά. Έφαγα το φαγητό μου και μετά έπαιξα. Το μεσημέρι φύγαμε.

   Όταν φτάσαμε στο σχολείο πήρα τα πράγματά μου και κατέβηκα και βρήκα τη μαμά. Όταν ήρθε είπα πως τα πέρασα.

   Τι ωραία που ήταν η εκδρομή!                                                                                   

  Εύη Καλαϊτζή Α2

Ο θείος μου

   Το θείο μου το λένε Γιώτη. Μένει στην Ελλάδα.

    Τα μάτια του είναι καφέ. Τα μαλλιά του είναι μαύρα. Έχει λίγα μούσια και είναι μελαχρινός.

    Μου φέρνει σοκολάτες και με πάει βόλτα με τη μηχανή.

    Κάνει σέρφ. Του αρέσει πολύ ο κινηματογράφος. Κάνει πάρα πολλά για μένα, μου δείχνει πώς να  ταΐζω τα περιστέρια του.

   Εγώ πολύ τον αγαπώ γιατί μου κάνει όλα χατίρια. Θα ήθελα να είναι πάντα καλά.  

Αλέξανδρος Οικονομίκος Α3

    Βραδινά παιχνίδια

    Κάθε βράδυ με την αδερφή μου κυλιόμαστε πάνω στο στρώμα των γονιών μας και κάνουμε διάφορες τρέλες. Η μαμά μας συνέχεια μας φωνάζει, και μας λέει να σταματήσουμε.

    Εμείς κάμουμε ένα διάλειμμα για λίγο και συνεχίζουμε. Στο τέλος, εγώ που χάνω, στρώνω το σεντόνι του κρεβατιού, και η αδερφή μου χαρούμενη φωνάζει.«Νίκησα Νίκησα».

   Ύστερα κοιμόμαστε αγαπημένες στα κρεβάτια μας.         

      Παπαδημητρίου Κική  Β1

    Μια αρρώστια ή αδιαθεσία που πέρασα.

   Κάθε μέρα στην τάξη μου αρρώσταινε τρία τέσσερα παιδιά.

   Εγώ ζήλεψα που έβλεπα τα άλλα παιδιά να μη έρχονται στο σχολείο και έλεγα από μέσα μου μακάρι να αρρωστήσω και τελικά αρρώστησα.

   Την πρώτη μέρα ήμουν καλά και οι γονείς μου, μου έπαιρναν Μικιμάους και έφτιαχναν πορτοκαλάδες.

   Τη δεύτερη μέρα έκανα εμετό, βούιζε το κεφάλι μου, όταν πήγαινα να κοιμηθώ.

   Η παιδίατρος ήρθε να με δει, μου είπε σε έχει νικήσει ο ιός Χρίστο;

   Κάθε βράδυ έλεγα από μέσα μου σχολείο μου με τα μαθήματα σου και τα διαλείμματα σου.

                                                                                                     Τσάτσος Χρίστος Β2

Πότε κλαίει ένα μωρό;

   Το μωρό μπορεί να κλαίει για πολλούς λόγους. Ένας λόγος είναι, όταν κοιμάται και το ξυπνήσουμε θ’ αρχίσει να κλαίει γιατί του χαλάσαμε τον ύπνο. Το μωρό κλαίει, όταν έχει ένα παιχνίδι στα χεράκια του και του το αρπάζουμε κλαίει. Όταν πεινάει και η μαμά δεν το καταλαβαίνει βάζει τα κλάματα. Επίσης κλαίει όταν το πονάει η κοιλίτσα του. Κλαίει και όταν κάνει τσίσα και τα κακά του. Το μωρό θυμώνει όταν το τσιμπάμε και το νευριάζουμε. Γκρινιάζει όταν το πάμε στο γιατρό για να το κάνει εμβόλιο. Κλαίει όταν το κάνουμε μπάνιο και το νερό δεν είναι όπως το θέλει, θυμώνει όταν του σπάμε το αγαπημένο του παιχνίδι.   

Φακοπουλίδου Αθανασία     Β3

 

 

      ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ  ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

      Το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής  Αγωγής που υλοποιήσαμε  τη χρονιά 2005-06 έχει θέμα  το νερό και το σπουδαίο ρόλο που παίζει στην υγεία του ανθρώπου και είναι ενταγμένο  στο ΕΠΕΑΕΚ  ΙΙ του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

      Καταλήξαμε στην επιλογή του θέματος αυτού  γιατί το νερό παίζει βασικό ρόλο για τη λειτουργία κάθε οργάνου τόσο του ανθρωπίνου όσο και του φυτικού και του ζωικού βασιλείου. Ωστόσο πολλοί άνθρωποι  δε γνωρίζουν τη σπουδαιότητα και ωφελιμότητα του υγιεινού νερού.

       Στα πλαίσια του προγράμματος μας  οι μαθητές της Ε1  αρχικά χωρίστηκαν  σε ομάδες. Ακολούθησε συζήτηση γύρω από το νερό και τέλος κάθε ομάδα επέλεξε ένα συγκεκριμένο Θέμα όπως :

                   α) Νερό-απαραίτητο για τη ζωή μας

                  β) Υγιεινή-Καθαριότητα

                  γ) Θεραπευτικές ιδιότητες

                  δ) Τραγούδια-Παραδόσεις

       Ακολούθησε συλλογή υλικού  από ποικίλες πηγές και το διαδίκτυο, το οποίο επεξεργάστηκε η κάθε ομάδα και ανακοίνωσε τα συμπεράσματα της στην τάξη.

         Κατόπιν καλέσαμε τον υπεύθυνο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ Γιάννη Οργανόπουλο, την υπεύθυνη της Αγωγής Υγείας 

κ. Φωτεινή  Χρυσάφη και το Διατροφολόγο κ. Μπητόπουλο Παντελή και συζητήσαμε πάνω στο θέμα μας, για την άσκοπη σπατάλη  του νερού και την οικονομία του. Σχολιάσαμε φωτογραφίες όπως το νερό στην Αφρική. Τέλος ασχοληθήκαμε με ποικίλες δραστηριότητες  γύρω απ’ το νερό.

           Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε οι ομάδες, ανέλαβαν και τ’ ανακοίνωσαν  σε όλες τις τάξεις του σχολείου για να ενημερωθούν και οι υπόλοιποι μαθητές .

           Στα πλαίσια του προγράμματος αυτές τις μέρες θα υλοποιηθεί εκδρομή στα ιαματικά

λουτρά   της Αριδαίας   και επίσκεψη σε Φυσιοθεραπευτήριο  όπου  θα συζητήσουμε για  τις θεραπευτικές και χαλαρωτικές ιδιότητες του νερού και της σάουνας .

           Χάρη στο πρόγραμμα  περιβαλλοντικής  εκπαίδευσης  δίνεται   η ευκαιρία σ’ όλους μας ν’ ασχοληθούμε  πλατύτερα με σημαντικά θέματα που μας ενδιαφέρουν.

  Σταυρίδου Τριανταφυλιά Ε1

      ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΝΕΡΑ 

   Τα νερά των φυσικών ή ιαματικών πηγών είναι νερά, που πηγάζουν μέσα από πετρώματα και βράχους που βγαίνουν από τα έγκατα της γης. Είναι μεταλλικά νερά, που περιέχουν διαλυμένα μεταλλικά συστατικά - όπως νάτριο, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, ράδιο, σίδηρο, ιώδιο , φωσφόρο και θείο - ή αέρια- όπως διοξείδιο του άνθρακα, υδρόθειο, άζωτο, οξυγόνο και υδρογόνο. Τα νερά αυτά έχουν διάφορο βαθμό οξύτητας και είναι ή όξινα ή αλκαλικά ή και ουδέτερα. ΄Ετσι συχνά ακούμε ότι μία πηγή είναι θειούχος αλκαλική ή χλωρονατριούχος ή οξυπηγή ή ραδιούχος. Αυτό σημαίνει ότι στην πηγή αυτή υπερισχύει ένα συστατικό περισσότερο από τα άλλα . Η θερμοκρασία των φυσικών πηγών είναι διάφορη επίσης και φτάνει μέχρι και τους 60o  C και ακόμα περισσότερο.

   Η θεραπευτική δράση των ιαματικών λουτρών αν και είναι γνωστή από τους π.Χ. χρόνους ακόμη και σήμερα δεν έχει διευκρινιστεί τελείως. Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν καλά μερικές ιδιότητες των ιαματικών νερών και λουτρών τα οποία χρησιμοποιούσαν όχι μόνο για θεραπευτικούς λόγους αλλά και για να διατηρούνται σε καλή φυσική κατάσταση. Θεωρούσαν τις ιαματικές πηγές σαν μυστηριώδεις θεότητες που περιέκλειαν μέσα τους ευεργετικούς και θεραπευτικούς “χυμούς” κατάλληλους για την θεραπεία των λουομένων ασθενών. Με την πρόοδο της επιστήμης και με τη χημική ανάλυση οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι θεραπευτικές ιδιότητες των λουτρών είναι δυνατόν να αποδοθούν:

Α) στην παρουσία μεταλλικών αλάτων και στη διάσπαση τους,

Β) σε ειδικές κολλοειδείς ουσίες και σε σπάνια αέρια.

   Άλλες έρευνες απέδωσαν την θεραπευτική ιδιότητα των ιαματικών νερών στην ακτινοβολία την οποία αντλούν από τα βάθη της γης.  Μία πιο σύγχρονη αντίληψη όμως είναι ότι η λουτροθεραπεία περιέχει την έννοια μιας ερεθιστικής θεραπείας σε ορισμένα όργανα όπως το ιώδιο στον θυρεοειδή αδένα και το θείο στους αθρικούς χόντρους. Το σύνολο όλων αυτών των αντιλήψεων αποτελεί την απάντηση στην ερώτηση που οφείλεται η θεραπευτική ιδιότητα των ιαματικών λουτρών. Τα λουτρά και τα ιαματικά νερά είναι διασκορπισμένα σ’ όλη τη χώρα, γύρω από την παράκτια περιοχή, στο εσωτερικό αλλά και στα νησιά του Αιγαίου.

   Οι περισσότερες πηγές βρίσκονται στα νησιά και είναι 229, ακολουθεί η Στερεά Ελλάδα με 156, η Μακεδονία με 115, η Πελοπόννησος με 114, η Θεσσαλία με 57, η Ήπειρος με 56 και η Θράκη με 25.

   Οι πιο γνωστές ιαματικές πηγές κοντά στο νομό μας είναι του Λαγκαδά και της Νέας Απολλωνίας στη Θεσσαλονίκη και του Λουτρακίου Αριδαίας στην Πέλλα, τα οποία θα επισκεφθούμε με το σχολείο μας.

  Στοιχεία από το πρόγραμμά μας

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

  «Συναισθήματα και αισθήματα»

    Με αφορμή τη νίκη της ποδοσφαιρικής ομάδας των αγοριών της ΣΤ2 συζητήσαμε με τα παιδιά για τα συναισθήματα που νιώσαμε. Συνειδητοποιήσαμε ότι υπάρχουν έντονα, ευχάριστα και δυσάρεστα συναισθήματα. Και ότι μερικές φορές δυσκολευόμαστε να αντιμετωπίσουμε τα δυσάρεστα συναισθήματα.

    Έτσι αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους τρόπους αντιμετώπισης των συναισθημάτων μας μέσω του προγράμματος Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με την Υπεύθυνη κ.Φωτεινή Χρυσάφη την οποία ευχαριστούμε.

    Μετά την επιλογή θέματος, τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη συγκρότηση ομάδων εργασίας.

    Συνεχίσαμε ορίζοντας σκοπούς και στόχους καθώς επίσης και τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούν τα μέλη των ομάδων.                                                

 Σκοποί

    Να συνειδητοποιήσουμε ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ευχάριστα και δυσάρεστα συναισθήματα.                                              

 Στόχοι 

    Να ανακαλύψουμε τρόπους να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα μας και να γνωρίσουμε τον εαυτό μας καλύτερα.                          

Θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε.

1.   Μαθαίνουμε να δουλεύουμε ομαδικά.

2.   Αναγνωρίζουμε και εκφράζουμε συναισθήματα.

3.   Αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων.

4.   Επίλυση διαφωνιών με ηρεμία.

5.   Και οι άλλοι άνθρωποι έχουν αισθήματα.

6.   Απώλεια και θλίψη.

Αναστασιάδου Αλεξάνδρα-

Εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ

             ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ

    Το χωριό μου ονομάζεται  Πλατανάκια. Είναι οικισμός του Δήμου Δίου. Βρίσκεται λίγα μόνο χιλιόμετρα από το χωριό Δίον. Ιδρύθηκε το 1954 οι πρώτοι κάτοικοι ήταν πόντιοι πρόσφυγες που είχαν πρώτα εγκατασταθεί σε άλλα χωριά της Πιερίας. Ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολύ ώσπου να πάρουν οικόπεδα και να ξεκινήσουν τη νέα τους ζωή στα Πλατανάκια. Τα πρώτα χρόνια ονομαζόταν Καλύβια Μαλαθριάς. Αργότερα ονομάστηκε έτσι από τα πλατάνια που βρισκόταν δίπλα στο εξωκλήσι του Αγίου Διονυσίου.

    Σήμερα στο χωριό κατοικούν περίπου 50 οικογένειες. Είναι ένα πολύ όμορφο χωριό κάτω από τον Γερο- Όλυμπο. Στη μέση του χωριού βρίσκεται η πλατεία που έχει πολλά δέντρα. Οι δρόμοι είναι πολύ μεγάλοι και καθαροί. Τα σπίτια είναι όλα όμορφα και νοικοκυρεμένα. Οι κάτοικοι ασχολούνται με τη γεωργία. Κάθε Αύγουστο γίνεται το πανηγύρι του χωριού. Τότε μαζεύονται πάρα πολλοί άνθρωποι που έχουν φύγει απ’ το χωριό.

    Νομίζω είναι το ποιο όμορφο χωριό του Νομού μας. Όλοι αγαπάμε τον τόπο μας και τον φροντίζουμε.

   Παυλίδου Άννα Ε1

     ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ

    Το χωριό της μαμάς μου δεν είναι πολύ μεγάλο. Το λένε Κονταριώτισσα. Έχει πολλά δέντρα και γκρεμούς. Όμως δεν έχει τόσα πολλά σπίτια. Εκτός από τα σπίτια έχει εκκλησία και παιδική χαρά. Η γιαγιά μου μένει από την πάνω μεριά.

    Υπάρχει και το κάτω χωριό. . Η κάτω Κονταριώτισσα είναι πιο μεγάλη, έχει λαϊκή, μαγαζιά και άλλα πράγματα. Από την κάτω μεριά της Κονταριώτισσας είναι το δημοτικό και τα γυμνάσια, τα σχολεία. Απέναντι από το δημοτικό είναι και ένα αγγλικό φροντιστήριο. Στο φροντιστήριο έχω πάει και έκανα Αγγλικά.

    Το Πάσχα πηγαίνουμε κάθε μέρα στην εκκλησία. Τη μέρα του Πάσχα έξω από την εκκλησία καίνε μια κούκλα που τη λένε Εβραίο, πετάνε και πυροτεχνήματα. Την εκκλησία αυτή που είναι κοντά στο σπίτι της γιαγιάς μου τη λένε Άγιο Θωμά.

    Μου αρέσει πάρα πολύ το χωριό.

      Βασιλική Αλεξανδρίδου, τάξη Ε1

       ΕΝΑ ΕΘΙΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ

   Το χωριό μου είναι η Νέα Έφεσος. Κάθε καλοκαίρι στις 29 Αυγούστου γιορτάζει η εκκλησία του Ιωάννου του Προδρόμου. Το απόγευμα της παραμονής γίνεται εσπερινός και μαζεύεται πολύς κόσμος για να προσκυνήσει την εικόνα του Αγίου. Το βράδυ διοργανώνονται πολιτιστικές εκδηλώσεις με χορευτικά συγκροτήματα και τραγουδιστές.

   Στην πλατεία του χωριού γίνεται το πανηγύρι, με λαϊκούς οργανοπαίκτες και τραγουδιστές. Στήνονται τραπέζια και μαζεύεαιε κόσμος για να διασκεδάσει. Αυτό είναι έθιμο που γίνεται στη μνήμη του Άγιου και κρατάει από τα παλιά χρόνια.

Αλεξία Καλανταρίδου Ε1

        ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

   Φέτος είναι η τελευταία μου χρονιά στο σχολείο. Από του χρόνου αρχίζω γυμνάσιο. Το σχολείο αυτό το αγαπώ και όπως όλα τα παιδιά τη έκτης δε θέλω να φύγω. Αν μπορούσα να μείνω κι άλλο, θα έμενα, με δε γίνεται.

  Είμαι οχτώ χρόνια εδώ. Έξι στο δημοτικό και δύο στο νηπιαγωγείο. Έμαθα τον κάθε δάσκαλο, τα κακά και τα καλά του σημεία. Μας μάλωναν, αλλά και γελούσαν με τ’ αστεία μας. Μας έβαζαν τιμωρίες, αλλά ποτέ για το κακό μας, πάντα για το καλό μας. Κι όλα αυτά γιατί μας αγαπούσαν.

  Με τους συμμαθητές μας, πειραζόμασταν, γελούσαμε, αντιγράφαμε, λέγαμε μυστικά. Αλλά και με τα μικρότερα παιδιά περνούσαμε ωραία. Παίζαμε κυνηγητό και άλλα διασκεδαστικά παιχνίδια.

  Όταν μας έστελναν να προσέχουμε μικρά παιδιά, αυτά φώναζαν και γράφανε στον πίνακα χωρίς άδεια.

  Αλλά και οι δάσκαλοι πολύ καλοί μα και αυστηροί. Η κυρία Αντωνία πάντα καλή και ποτέ αυστηρή. Η κυρία Φανή και Φωτεινή καλές, μα λίγο αυστηρές. Ο κύριος Διευθυντής πάντα καλός και αυστηρός. Ο κύριος Δημήτρης αυστηρός, αλλά όταν είχαμε προβλήματα σε αυτόν τρέχαμε. Μα και η κυρία Αλέκα δεν είναι κακιά, πάντα γελάει και μας λέει αστεία, αλλά και αυστηρή. Και τέλος, ο κύριος Στέριος καλός και υπομονετικός. Αλλά και οι υπόλοιποι δάσκαλοι και δασκάλες πάντα καλοί και ευγενέστατοι.

  Το σχολείο μας μικρή αυλή και μερικές μικρές αίθουσες, αλλά το αγαπάμε, γιατί εκεί μέσα μεγαλώσαμε και μάθαμε να γράφουμε.

  Και όλα αυτά θα τελειώσουν φέτος και για πάντα. Και όπως όλους θα μου λείψουν πολύ. 

Αντιγόνη Κοκκινοπλίτη ΣΤ1

ΟΔΟΝΤΟΠΟΙΗΜΑ

      Το πρωί μόλις ξυπνήσω

πρωινάκι θα τσιμπήσω.

Κι αφού φάω κι αφού πιω

τα δοντάκια θα βουρτσίσω.

 

Μεζεδάκια, λιχουδίτσες

και του κόσμου τα γλυκά,

Τα δοντάκια δε φοβούνται

αν τα πλένω ταχτικά.

Στο τζαμάκι του νιπτήρα

φίλοι μου οι πιο πιστοί,

οδοντόκρεμα και βούρτσα

πάντα ΑΙΜ ξακουστή.

 

Το βραδάκι, σαν πλαγιάσω

τι πειράζει κι αν νυστάζω,

τα δοντάκια μου βουρτσίζω

και ποτέ δεν τα ξεχνώ.

                   Ρωξάνη Τσακαλίδου Γ2

 

ΑΝΕΚΔΟΤΑ

    Ένα υπάλληλος μπαίνει στο γραφείο του προϊσταμένου του και ακολουθεί διάλογος:

Υπάλληλος: Μπορώ να πάρω τρεις μέρες άδεια τον άλλο μήνα κύριε;

Προϊστάμενος: Για ποιο λόγο;

Υπάλληλος: Επειδή παντρεύομαι.

Προϊστάμενος: Παντρεύεσαι; Παίρνεις μισθό πείνας, είσαι άσχημος και δεν έχεις την παραμικρή ελπίδα να πάρεις προαγωγή. Ποια ανόητη θα σε έπαιρνε

Υπάλληλος: Η κόρη σας, κύριε!!!!

 

    Διάλογος μεταξύ πεντάχρονου μπόμπιρα και του πατέρα του:

Μπόμπιρας: Μπαμπά, θέλω να παντρευτώ!

Μπαμπάς: Αλήθεια; Και ποιαν θα πάρεις;

Μπόμπιρας: Τη γιαγιά!

Μπαμπάς: Μα δεν μπορείς να παντρευτείς τη μαμά μου!

Μπόμπιρας: Γιατί; Εσύ πώς παντρεύτηκες τη δική μου!!!!

Έλενα Πανωλή  Δ1

Μεταξύ αδελφών:

Γιώργος: Έλενα, αφού θα κοιμηθούμε, γιατί φοράς παπούτσια;

Έλενα: Γιατί χθες στον ύπνο μου πάτησα ένα γυαλί!!!

Γωργία Κεραμιδά ΣΤ3

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ