Κεντρική σελίδα Επάνω Ολυμπιακοί αγώνες Διατροφή Νηστεία ορθοδόξων Εκκλησία του χωριού Παλιά σπίτια Αγριόχορτα Φαρμακευτικά φυτά Φυτοφάρμακα Εθελοντισμός Απορρίμματα


 

"ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ"

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας   -   3ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γαλάνης Αντώνιος-Αναστασιάδου Αλέκα

 

Κριτηρια επιλογής του θεματος:

  1. Η προσπάθεια για ενημέρωση των μαθητών περί τον εθελοντισμό—αλληλεγγύη.

  2. Να γνωρίσουν οι μαθητές τη σπουδαιότητα της αιμοδοσίας.

Επί μέρους θέματα του προγράμματος:

  1. Εθελοντισμός

  2. Μεσογειακή Αναιμία

  3. Αιμοδοσία

  4. Πρώτες βοήθειες

Σκοποι του προγραμματος:

  1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τις μορφές του εθελοντισμού.

  2. Να γνωρίσουν την παροχή  πρώτων βοηθειών

  3. Να γνωρίσουν την αιμοδοσία

Σταδια υλοποιησης του προγραμματος (δραστηριότητες):

  1. Συγκέντρωση υλικού από βιβλία , περιοδικά, διαδίκτυο  σχετικά με το θέμα.

  2. Συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού.

  3. Συνάντηση με ειδικούς.

  4. Επισκέψεις σε κέντρα αιμοδοσίας.

Προβλεπομενη συνεργασια με αλλους φορεις:

ð      Ε.Κ.Α.Β.

ð      ΕΡΥΘΡΟΣ     ΣΤΑΥΡΟΣ

ð      ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

ð      ΙΔΙΩΤΕΣ  ΓΙΑΤΡΟΙ.

 

Ε  ι σ α γ ω γ η

Όλοι αρρωσταίνουμε  κάποια στιγμή.

Τα περισσότερα προβλήματα υγείας,όμως,μπορούν να αντιμετωπιστούν χωρίς να χρειάζεται η προσφυγή στους γιατρούς ή στις υπηρεσίες υγείας. Άλλωστε, οι ενέργειες που μπορούμε  να πραγματοποιήσουμε μόνοι μας  υπολογίζεται ότι καλύπτουν το 80% των αναγκών υγείας. Έχει γι’αυτό  μεγάλη σημασία ο καθένας μας  να έχει  τις απαραίτητες γνώσεις που θα του επιτρέπουν να αντιμετωπίζει από μόνος ή τη βοήθεια άλλων ,με επιτυχία  μικρά καθημερινά  ή εκτακτα προβλήματα.

Είναι επίσης σημαντικό και πολλές φορές κρίσιμης σημασίας για την υγεία μας και τη ζωή μας, να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις Πρώτες Βοήθειες που μπορούμε να προσφέρουμε  στον εαυτό μας ή στον πάσχοντα συνάνθρωπό μας όπου και όταν χρειάζεται.   Η πρόληψη και η έγκαιρη αντιμετώπιση σώζουν πολύ περισσότερες ζωές απ’ ό,τι η συχνά καθυστερημένη θεραπεία.

Ο προβληματισμός αυτός γύρω από θέματα υγείας ήρθε στο προσκήνιο της τάξης και ευαισθητοποίησε τους μαθητές κινώντας  το ενδιαφέρον τους  και σε άλλα συναφή  θέματα που έχουν σχέση  με τον  Εθελοντισμό ,την Αιμοδοσία και διάφορες ασθένειες του αίματος όπως  η Μεσογειακή Αναιμία.

Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας οι μαθητές των τάξεων Ε3 και Στ2 του 3ου Δημοτικού Σχολείου  Κατερίνης θέλησαν να μάθουν περισσότερα  για τα παραπάνω θέματα υγείας , γι’αυτό ανέλαβαν την πρωτοβουλία να ασχοληθούν πιο εμπεριστατωμένα.

Έτσι η Ε3 τάξη χωρίστηκε σε ομάδες εργασίας:

Η   Α΄ ομάδα ανέλαβε να διερευνήσει το θέμα : «Εθελοντισμός στη ζωή μας».

Η  Β΄ ομάδα ανέλαβε να διερευνήσει το θέμα : « Πρώτες Βοήθειες».

Οι μαθητές της Στ2 τάξης χωρίστηκαν στην  Α΄ομάδα  με θέμα  «Μεσογειακή Αναιμία»  και η Β΄ομάδα  με θέμα την  «Αιμοδοσία».

 

« Ανάνηψη»

Μαζί με τον δάσκαλό μας αναλάβαμε να συγκεντρώσουμε πληροφορίες για τον εθελοντισμό και τις πρώτες βοήθειες.

Εγώ θα σας  πω λίγα λόγια για τις πρώτες βοήθειες και συγκεκριμένα για την ανάνηψη ή αλλιώς φιλί της ζωής.

Όλα τα παιδιά  ακούγαμε και βλέπαμε με αγωνία τι καινούριο θα μαθαίναμε  σήμερα.

Έτσι ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το φιλί της ζωής.

Θα σας πω λίγα λόγια  γι’αυτό το φιλικό αίσθημα.

Πρέπει να κάνουμε διάφορες κινήσεις  όπως: γονατίζουμε δίπλα στον παθόντα ελευθερώνουμε το στόμα  από διάφορες ξένες ύλες, σκουπίδια κ.α  ελέγχουμε  το σφυγμό του  να διαπιστώσουμε  αν αναπνέει. Αν έχει σφυγμό τότε του κάνουμε μαλάξεις και τον επαναφέρουμε στη ζωή . Έτσι γλιτώσαμε μια ζωή.

Αν όμως δεν έχει σφυγμό, του κάνουμε τεχνητή αναπνοή δίνοντας το φιλί της ζωής κάνοντας ταυτόχρονα μαλάξεις στο στήθος .

Σε κάθε περίπτωση καλούμε νοσοκομειακό και μεταφέρουμε τον ασθενή στο νοσοκομείο.

Καραδημήτρη Κωνσταντίνα

 

Ε Γ Κ Α Υ Μ Α Τ Α

Στο σχολείο μου άκουσα και έμαθα για το τι πρέπει να κάνω σε περίπτωση που κάποιος συνάνθρωπός μου πάθει εγκαύματα από οποιαδήποτε αιτία.

 

  1. Βάζω το καμένο μέρος κάτω από κρύο νερό ώσπου να  ανακουφιστεί ο πόνος.Δεν αργώ να καλέσω ιατρική βοήθεια, αν το έγκαυμα είναι σοβαρό.

 

  1. Αφαιρώ τα αντικείμενα που σφίγγουν την καμένη περιοχή:ρούχα, ζώνες ,δαχτυλίδια, παπούτσια, ρολόγια και άλλα κοσμήματα.Δεν αφαιρώ το ρούχο ή ότι άλλο έχει κολλήσει στο έγκαυμα.

 

  1. Καλύπτω το έγκαυμα με ένα ελαφρό, καθαρό, μη χνουδωτό υλικό.Δεν βάζω κρέμα, αλοιφή ή λάδι. Δε σπάω τις φουσκάλες.Αν το έγκαυμα είναι εκτεταμένο, ξαπλώνω τον πάσχοντα και, αν είναι δυνατόν σηκώνω και υποστηρίζω τα πόδια  του. Ελέγχω την αναπνοή  και το σφυγμό κάθε 10 λεπτά και καταγράφω τα αποτελέσματα, ώσπου να έρθει ιατρική βοήθεια.

 

Κοσκινάς  Ιωάννης

Εθελοντισμός

Ο εθελοντισμός φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά και βοηθάει να διευθετηθούν  τα κοινωνικά προβλήματα στη βάση.

Η έννοια του εθελοντισμού  βασίζεται στην ιδέα της ανθρώπινης  αλληλοβοήθειας πού ο καθένας μας προσφέρει τον εαυτό του αλλά και όλες του τις δυνάμεις  στην υπηρεσία του  πάσχοντα συνανθρώπου του χωρίς  να ζητάει αμοιβή.

 

Αξίζει τον κόπο σ’αυτό το σημείο να αναφέρουμε την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο των Γιατρών χωρίς Σύνορα, των Εθελοντών  Νοσοκόμων, των Ειδικών Δυνάμεων της Πυροσβεστικής υπηρεσίας κ. α. που έχουν τάξει τον εαυτό τους στην υπηρεσία του κοινού , όπου βρίσκονται ανά πάσα στιγμή  όταν το καθήκον τους καλεί.

Κουντουριανού Άννα

Εθελοντές Αιμοδότες και Πυροσβέστες(Ε.Κ.Α.Μ.)

Στα πλαίσια της ενημέρωσης για τον εθελοντισμό είδαμε ότι  κάποιοι άνθρωποι βοηθούν  τους συνανθρώπους τους  ακόμα και με κίνδυνο της ίδιας τους της ζωής.

Υπάρχουν πολλές μορφές εθελοντισμού.

   Μερικές από αυτές είναι :             Οι  Γιατροί χωρίς Σύνορα

                                                              Οι  Ερυθροσταυρίτες

                                                                Οι  εθελοντές αιμοδότες

                                                                Οι Πυροσβέστες (Ε.Μ.Α.Κ.)

                                                                Οι Δωρητές οργάνων σώματος

                                                                Ο ναυαγοσώστες κ.ά.

Υπάρχουν αρκετοί αιμοδότες οι οποίοι προσφέρουν το αίμα τους για να σώσουν συνανθρώπους τους που κινδυνεύουν και το χρειάζονται, δίνοντας έτσι το καλύτερο δώρο , το δώρο της ζωής. Αλλά δεν σκεφτόμαστε όλοι σαν αυτούς και δε βοηθούμε τους συνανθρώπους μας. Αυτό θα πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους μας και αυτή  η μεγάλη  προσπάθεια  να γίνει θέληση όλης της κοινωνίας.

       Οι πυροσβέστες συμμετέχουν  σε  διασώσεις  ανθρώπων από σεισμούς, πλημμύρες, πυρκαγιές, αποκλεισμούς από χιονοπτώσεις και βροχοπτώσεις.

Προσφέρουν μεγάλο έργο με κίνδυνο πολλές φορές και της ίδιας τους  της Ζωής.

 ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ είναι η προσφορά υπηρεσιών για τη βοήθεια των συνανθρώπων μας με τη θέλησή μας , χωρίς αντάλλαγμα.

  Λήδα  και Αθηνά  Βαΐτση

 

Μια επίσκεψη  που μου έκανε εντύπωση

Παρακολουθώ την Ε΄τάξη  του Δημοτικού και με τη βοήθεια του δασκάλου μας πραγματοποιήσαμε ορισμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις που έχουν σχέση με τον Εθελοντισμό, τις Πρώτες Βοήθειες και την  Αιμοδοσία.

Επισκεφθήκαμε το κέντρο Αιμοδοσίας, την Πυροσβεστική Υπηρεσία  ενώ στο σχολείο μας ήρθε υπεύθυνη υπάλληλος  ειδική στις Πρώτες Βοήθειες για ενημέρωση.

Όλα  όσα είδαμε και ακούσαμε ήταν αρκετά ενδιαφέροντα και έλυσαν πολλές απορίες μας.

Εντύπωση μου προκάλεσαν όλα όσα άκουσα για τις Πρώτες Βοήθειες . Η κυρία που μας επισκέφθηκε εξήγησε με λεπτομέρειες και πολύ συγκεκριμένα για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε  ή ακόμη και να σώσουμε κάποιο συνάνθρωπό μας σε μια δύσκολη στιγμή της ζωής του.

Μου έκανε εντύπωση πως όταν η μύτη κάποιου ανθρώπου τρέχει αίμα (αιμορραγεί) πρέπει να κρατούμε το κεφάλι του κατεβασμένο ενώ μέχρι τώρα ήξερα  πως το κρατάμε ψηλά. Έμαθα πως γίνεται η τεχνητή αναπνοή και πώς σώζεται όποιος πάθει ηλεκτροπληξία!!

Τώρα πια γνωρίζω τη στάση ανάνηψης και  έμαθα να αντιμετωπίζω τραυματισμούς στο κεφάλι ,στο σώμα ,στα χέρια αλλά και για τα τσιμπήματα.

Όλα  όσα έμαθα με κάνουν να νιώθω πιο σίγουρη και ασφαλής σε κάποια δύσκολη στιγμή. Πιστεύω πως δεν θα χάσω  εύκολα την ψυχραιμία μου και θα μπορέσω να βοηθήσω κάποιο συνάνθρωπό μου ή ακόμα και τον ίδιο μου τον εαυτό.

Μπέλη  Μαρία

 

Α ι μ ο ρ ρ α γ ίια

Είναι η απώλεια του αίματος που συμβαίνει μετά από ρήξη αιμοφόρων αγγείων.

Αιμορραγία από τραύμα

Η αιμορραγία σταματά συνήθως με την πίεση και την επίδεση του τραύματος.

Πιέζω το τραύμα με αποστειρωμένες γάζες ή έστω με ένα καθαρό πανί μέχρι να σταματήσει η αιμορραγία. Αν όμως η αιμορραγία είναι μεγάλη, δεν έχω την πολυτέλεια να αναζητήσω τα καταλληλότερα υλικά για την επίδεση του τραύματος, προέχει να τη σταματήσω!

Αιμορραγία από το πεπτικό (γαστρορραγία)

Είναι η κατάσταση όπου ο ασθενής παρουσιάζει «μαύρα κόπρανα».

Χρειάζεται πάντα νοσηλεία σε Νοσοκομείο.  Μέχρι  τότε:

1.        ξαπλώνω τον ασθενή στο κρεβάτι, και τον ενημερώνω ότι δεν πρέπει να σηκωθεί

2.        σηκώνω τα πόδια του λίγο ψηλότερα από το υπόλοιπο σώμα(π.χ. με ένα μαξιλάρι)

3.        τον ενημερώνω ότι δεν πρέπει να φάει ή να πιει τίποτα μέχρι να πάει στο νοσοκομείο

4.        τον σκεπάζω ,για να μην κρυώνει (αν είναι  χειμώνας).

 Μιχαηλίδης Διονύσιος 

 

Κ α τ α γ μ α

Κάταγμα είναι το σπάσιμο  ενός οστού των  άνω ή κάτω άκρων  από βίαια  κάκωση.

Τι  πρέπει να κάνω σε περίπτωση κατάγματος ;

Η πρώτη μου φροντίδα είναι να ακινητοποιήσω το μέλος.

Με  προσεκτικές κινήσεις τυλίγω το χτυπημένο μέλος με βαμβάκι ή  επιδέσμους. Στη συνέχεια προσπαθώ να το ακινητοποιήσω  χρησιμοποιώντας ειδικό ή αυτοσχέδιο νάρθηκα. Η χρήση ενός αυτοσχέδιου νάρθηκα (π.χ. ένα κομμάτι  ξύλο) δεν θα λύσει το πρόβλημα , αλλά θα περιορίσει τον πόνο από τις μετακινήσεις μέχρι να φτάσει ο  παθών στο Νοσοκομείο.

Όταν ένα μέλος του σώματος  (χέρι ή πόδι) πάθει μια κάκωση (όχι υποχρεωτικά κάταγμα) θα το δω να πρήζεται. Αυτό λέγεται  « οίδημα»  . ΔΕΝ χρησιμοποιώ ζεστές κομπρέσες, γιατί αυτές  επιδεινώνουν το οίδημα. Αντίθετα χρησιμοποιώ κρύες κομπρέσες.

Σε περίπτωση κακώσεως  στην σπονδυλική στήλη και ιδιαίτερα στον αυχένα αποφεύγω κάθε μετακίνηση του ασθενούς μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο ( σ’ αυτές τις περιπτώσεις  χρειάζονται ειδικοί χειρισμοί για την μεταφορά του τραυματία).

Παλάσκας Ιωάννης

 

Τεχνητή Αναπνοή

Σε περίπτωση που βρούμε έναν ασθενή στο δάπεδο το πρώτο  πρώτο  που θα κάνουμε  είναι να του πούμε δυο  λόγια:π.χ.

_ Κώστα μ’ακούς, είσαι καλά; Μίλησέ μου.

Αν  μας απαντήσει σημαίνει πως έχει τις αισθήσεις του.

Αν δεν μας απαντήσει προχωρούμε στο  επόμενο  βήμα που είναι ο σφυγμός.

Ο σφυγμός βρίσκεται στο αριστερό χέρι λίγο πιο κάτω απ’ τον καρπό ή στο λαιμό δίπλα στην καρωτίδα. Ο σφυγμός  κάνει έναν έντονο χτύπο όταν τον πιάνουμε.

      Όταν δούμε ό,τι  δεν χτυπάει πάμε στο επόμενο στάδιο « το φιλί της Ζωής» ή αλλιώς τεχνητή αναπνοή.

      Για να κάνουμε τεχνητή αναπνοή βάζουμε τα   χέρια και τα πόδια του πάσχοντα στις εξής θέσεις: Τα χέρια  τα βάζουμε κολλητά με το σώμα και τα πόδια  οριζόντια να είναι κολλητά  μεταξύ τους και αρχίζουμε:

      Παίρνουμε βαθιά ανάσα, κλείνουμε  τα ρουθούνια  του πάσχοντα και κολλάμε το στόμα μας στο στόμα του. Μετά φυσάμε στο στόμα του και απομακρυνόμαστε. Στη συνέχεια βγάζει τον αέρα έξω. Αυτό το επαναλαμβάνουμε 8-10 φορές.

      Αν η καρδιά του  πάρει μπρος και δουλεύει σημαίνει πως  εμείς φέραμε έναν μισοπεθαμένο άνθρωπο και πάλι στη ζωή. Αν δεν  πετύχει αυτό , τότε κάνουμε μαλάξεις στο θώρακα .

       Αυτό γίνεται με δύο άτομα ή  και με ένα. Όταν υπάρχουν δυο άτομα μπορούμε να κάνουμε το εξής: Ο ένας πρέπει να κάνει τεχνητή αναπνοή και ο άλλος να κάνει μαλάξεις στο θώρακα.   Οι μαλάξεις γίνονται ως εξής:

      Σταυρώνουμε  τα δάχτυλα των χεριών μας, ανοίγουμε τις παλάμες ακουμπάμε τις παλάμες με τα σταυρωτά δάχτυλα στο θώρακα του πάσχοντα και πιέζουμε απότομα  προς τα μέσα καθώς ο άλλος κάνει τεχνητή αναπνοή. Αυτό το επαναλαμβάνουμε 12 με 15 φορές .

       Αν  υπάρχει ένα μόνο άτομο κάνει μαλάξεις  στο θώρακα χωρίς τεχνητή αναπνοή. Αυτό το κάνουμε για να δώσουμε κίνηση  στη καρδιά δηλαδή να επαναφέρουμε τον πάσχοντα στη ζωή. Αν δεν πετύχει αυτό σημαίνει πως ο πάσχων είναι νεκρός.

Στρογγυλός Ραφαήλ

 

ηλεκτροπληξια.

Ηλεκτροπληξία είναι η βλάβη που προκαλείται στο σώμα μας  από τη διοχέτευση ηλεκτρικού ρεύματος στον  οργανισμό.

Τι πρέπει να κάνω σε  περίπτωση ηλεκτροπληξίας;

Η πρώτη μου φροντίδα  είναι να κλείσω  το ρεύμα (συνήθως από το γενικό διακόπτη).

Να διακόψω αμέσως την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, πριν αγγίξω τον συνάνθρωπό μου.

Να  απομακρύνω τον άνθρωπο αυτό από την πηγή του ρεύματος ( για κάθε ενδεχόμενο πρέπει να χρησιμοποιήσω ένα ξύλο ή ένα ρούχο- υλικά δηλαδή που είναι κακοί αγωγοί του ηλεκτρισμού).

Να καλέσω  αμέσως ασθενοφόρο.

Σε περίπτωση που ο ασθενής δεν έχει σφυγμό έμαθα να κάνω  καρδιοαναπνευστική  ανάνηψη.

Η γνώμη μου για τις πρώτες βοήθειες  και τον εθελοντισμό.

Επισκεφτήκαμε πολλά ενδιαφέροντα μέρη , κάναμε  ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Μια όμως, ήταν  αυτή που με  « γοήτευσε ». Είχε  έρθει μια κυρία από τον Ερυθρό Σταυρό και μας δίδαξε τις πρώτες βοήθειες. Μας έδειξε τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που μας δαγκώσει φίδι, πέσουμε και χτυπήσουμε, τρέξει αίμα  η μύτη μας, χτυπήσουμε και ματώσουμε το κεφάλι μας, σταθεί κάτι στο λαιμό μας  καούμε από φωτιά και τελευταία και λεπτομερέστατα μας  έδειξε  τι μπορούμε να κάνουμε  όταν η καρδιά  ενός ανθρώπου σταματήσει να χτυπά. Είχε  φέρει και μια κούκλα μαζί της . Η κούκλα έπαιζε το ρόλο του ασθενή. Όποιος ήθελε  σήκωνε  το χέρι και πήγαινε να δώσει το φιλί της ζωής. Αυτή είναι η κίνηση που μου έκανε πάρα πολλή εντύπωση: καθώς φυσούσαμε μέσα  στο στόμα  της  κούκλας, το σώμα της ιδίως κοντά στα πνευμόνια και στην καρδιά φούσκωνε. Η προσφορά της εθελόντριας του Ερυθρού Σταυρού σε θέματα πρώτων βοηθειών  ήταν τεράστια.

Υπάρχουν πολλές κατηγορίες εθελοντισμού. Ο εθελοντισμός  των ολυμπιακών αγώνων 2004, του εθελοντή στρατιώτη , της  εθελόντριας  αδελφής  νοσοκόμας, του εθελοντή αιμοδότη κ.ά.  Κατά τη γνώμη μου ο ρόλος του εθελοντή  αιμοδότη  είναι ο σημαντικότερος. Έχουν συμβεί  πολλά δυστυχήματα κοντά αλλά και μακριά από τον τόπο μας  Το κέντρο αιμοδοσίας  της Κατερίνης  πάντα βοηθάει  στέλνοντας πολλές  φιάλες αίμα και σώζοντας πολλές αθώες ζωές ! Όταν πήγαμε στο 2ο  Δημοτικό Σχολείο την ημέρα που κάθε δάσκαλος μπορούσε να γίνει αιμοδότης  αρκεί να μην είχε προβλήματα υγείας, πρόσεξα  πως η κυρία  που θα του έπαιρνε   αίμα του έδεσε το δεξί χέρι με ένα λάστιχο και ύστερα του πήρε αίμα. Πρόσεξα  ακόμα  ό,τι ο  εθελοντής αιμοδότης  κρατούσε στο χέρι του ένα κόκκινο μπαλάκι και το έπαιζε μέσα στην παλάμη του. Σε λίγο όλα είχαν τελειώσει. Μια πολύτιμη ζωή είχε σωθεί.

Φελεκίδου  Κρυσταλία

Αιμοδοσια  -_ Αιμοληψια : Μια επισκεψη με σκοπο.

        Ήταν μια συννεφιασμένη μέρα τ’ Απρίλη. Ο δάσκαλος της τάξης μας πρότεινε να πάμε να δούμε ν’ ακούσουμε και να μάθουμε τι είναι η Αιμοληψία. Ήταν ημέρα αιμοδοσίας  των δασκάλων του Νομού Πιερίας που γινόταν στο 2ο Δημοτικό Σχολείο.

Μόλις φτάσαμε στο σχολείο μας  οδήγησαν σε μια αίθουσα που ήταν κατάλληλα διαμορφωμένη γι’ αυτόν το σκοπό. Μέσα σ’ αυτήν ήταν ένας γιατρός και δύο βοηθοί νοσοκόμοι οι οποίοι υποδέχονταν  τους εθελοντές αιμοδότες. Αιμοδότες ήταν από το σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών του  νομού.

Κάθε φορά που προσέρχονταν ένας αιμοδότης πήγαινε στο γιατρό και εκεί έδινε το ιστορικό του που είχε σχέση με την υγεία και ύστερα του μετρούσε την πίεση του αίματός του. Αφού τα βρίσκανε  όλα ένταξη ύστερα  ξάπλωνε σε ένα κρεβάτι.

Πρώτα πρώτα τον  τσίμπησαν με μια βελόνα και μετά ένωσαν αυτήν με  τον ειδικό σωλήνα , σ’εκείνο το σημείο που τον τσίμπησαν και μετά του έδωσαν ένα ελαστικό μπαλάκι που έπρεπε να  το πιέζει .Ύστερα του έβαλαν ένα λάστιχο του κρατούσε το αίμα και το πίεζε  να πάει προς εκείνο το  άνοιγμα. Στη συνέχεια πίεζε        το μπαλάκι  και σιγά σιγά  γέμισε μια φιάλη  αίμα με την ενθάρρυνση και του γιατρού.  Πάντως αυτό που έκανε αυτός ο δάσκαλος με συγκίνησε ιδιαίτερα διότι έκανε μια πολύ μεγάλη προσφορά – έδωσε αίμα.

Το να δίνεις ένα ποτήρι αίμα  για να σώσεις  ένα  συνάνθρωπό σου  που κινδυνεύει είναι ύψιστη προσφορά. Σημαίνει ότι  δείχνεις αγάπη για τη ζωή. Άλλωστε και ο Χριστός πάνω στο σταυρό έχυσε το αίμα  του για μας. Δεν αξίζει κι εμείς  ν α τον μιμηθούμε και να χύσουμε λίγο αίμα  για το συνάνθρωπό μας  που το έχει ανάγκη; Τόσα παιδιά πάσχουν από  Μεσογειακή αναιμία ,τόσοι χειρουργημένοι, τόσοι τραυματισμένοι από τροχαία ή τους πολέμους περιμένουν να δείξουμε την αγάπη μας την καλοσύνη, λίγη συμπόνια  λίγη ζεστασιά. Θα μείνουμε απαθείς;

Μήπως και  εμείς  ή κάποιο αγαπημένο μας πρόσωπο βρεθεί  στη θέση τους;

                                                Λαμπρινή Τζουνίδου

Θ ε ρ μ ο π λ η ξ ί α

Θερμοπληξία  είναι η βλάβη που προκαλείται  στο σώμα μας από τη συσσώρευση μεγάλης ποσότητας ηλιακής ή άλλης μορφής  θερμότητας

Τι πρέπει να κάνω σε περίπτωση που πάθει κάποιος  θερμοπληξία.

Αναζητώ ένα δροσερό μέρος, αν είναι δυνατόν να έχει κλιματιστικό. Ακόμα και οι ανεμιστήρες μπορούν να ανακουφίσουν. Εάν ο άνθρωπός μου διατηρεί τις αισθήσεις του , του δίνω να πιει νερό , χρησιμοποιώ κρύες κομπρέσες ή του ρίχνω νερό στο σώμα  του (ντους, βρεγμένο σεντόνι).

Συμβαίνει κυρίως σε περιόδους καλοκαιρινού καύσωνα. Θερμοπληξία μπορεί να πάθει άτομο οποιασδήποτε ηλικίας, περισσότερο όμως κινδυνεύουν  τα ηλικιωμένα άτομα  τα οποία χρειάζονται και νοσοκομειακή υποστήριξη.

Τσαουσίδης Νικόλαος

Οι υπεύθυνοι δάσκαλοι